Functies

Geen dag is hetzelfde als je in de reisbranche werkt. De dynamiek in de wereld en technologische en andere ontwikkelingen zorgen ervoor dat je werk uitdagend en iedere dag weer anders is. Als ict-er en marketeer ligt er een (reis)wereld voor je open. Ook klantgerichte, commerciële mensen worden met open armen ontvangen. Elke klant die je spreekt, elke reis die je boekt en iedere reiswens die je vervult is uniek. Wat voor functie je binnen de branche ook kiest, je hebt afwisselend werk in een dynamische branche met een fantastische sfeer. 

Reiswerk ontwikkelde samen met vertegenwoordigers uit de reisbranche onderstaande 'Future proof travel employees'. Deze 5 type medewerkers zijn gebaseerd op de klanttypes en customer journey maps uit het ANVR-rapport 'Travel Tomorrow' en vertolken de vijf hoofdspecialismen en -rollen waar de reisbranche van morgen behoefte aan heeft.

Klik op onderstaande reisprofessionals om meer te weten te komen over zijn of haar dna. 

 

Vlogger Rianne ging op zoek naar deze verschillende types in de reisbranche. Nieuwsgierig? Kijk dan hier voor haar verhaal.

Nieuwe functies in de reisbranche

Die dynamiek en afwisseling zijn er zeker als er op een reisbestemming een calamiteit gebeurt. In dit filmpje laten we je zien hoe nieuwe functies als Yield Manager, Social Mediamanagement/webcare, Customer service en Communicatie met elkaar samenwerken om de reizigers zo goed mogelijk te begeleiden. 

De reisbranche kent veel verschillende functies. Als verkoper reizen adviseer en begeleid je klanten bij het boeken van hun vakantie en je verwerkt deze boekingen in een reserveringssysteem. Als retailmanager ben je verantwoordelijk voor alle verkoopwinkels binnen je bedrijf en ben je bezig met de bedrijfsstrategie, marketing en het personeelsbeleid. Als productmanager ben je verantwoordelijk voor het inkopen van de reizen, ben je veel op reis om de beste hotelkamers en excursies te vinden en bepaal je de prijs. Als medewerker E-commerce zorg je dat het reisaanbod zo goed en gebruikersvriendelijk mogelijk op de website van je bedrijf staat en beheer je social media-accounts als Twitter en Facebook. Als (online) marketingspecialist zorg jij ervoor dat je met de nieuwste digitale technieken jouw klanten weet te bereiken, ze de juiste content weet aan te bieden en ze weet te binden aan jouw reisbedrijf. 

De speciale uitgave 'Voel je Thuis in de Reiswereld' geeft een overzicht van alle toeristische opleidingen en functies in de reisbranche. 

Wil jij graag droomreizen waarmaken in één van deze of de vele andere functies die de reisbranche kent? Kijk dan snel welke opleidingsmogelijkheden bij jou passen of zoek op onze vacaturebank naar jouw bestemming in de reisbranche! Kijk ook naar het ANVR-rapport Travel Tomorrow, dat een mooi inkijkje geeft in hoe de reisbranche zich ontwikkelt en welke mogelijkheden dat biedt voor jouw carrière in de reisbranche.