Travel Challenge 2019
We kijken terug op een zeer succesvolle Travel Challenge 2019! Van woensdag 22 tot zondag 26 mei 2019 hebben 80 topstudenten, vanuit 20 verschillende opleidingsrichtingen, zich kunnen presenteren aan de reiswereld. Samen met 36 professionals vanuit 14 deelnemende reisbedrijven en 5 opleidingsinstituten werden ze geïnspireerd door experts en getrakteerd op verrassende learnings wat leidde tot mooie innovatieve ideeën!
De talenten zijn tijdens de Travel Challenge aan de slag gegaan met Visual Storytelling, Value Driven Thinking, Datadriven Onderzoek en Serious Gaming. Ook hebben ze intense retrospectives in teamverband gehouden en persoonlijke profielgesprekken gevoerd.
Samenwerking met bedrijfsleven
Dit alles was niet mogelijk geweest zonder onze geweldige partners. De Travel Challenge 2019 is mogelijk gemaakt door: ANWB, Corendon, FTI Reizen, KLM, Schiphol Group, D-reizen, Pelikaan Reizen, Airtrade, ATPI, Buro Scanbrit, Amadeus, Askja Reizen, VakantieXperts, Better Places, Vacanceselect, ANVR, SGR, Calamiteitenfonds Reizen, Emerce & Dream World Aqua.
De goede samenwerking en synergie tussen bedrijfsleven en onderwijs (BUAS, Inholland, NHL Stenden, Saxion & TIO) gecombineerd met ambitieuze en gedreven future talents waren de perfecte ingrediënten voor zeer geslaagde achtste editie van de Travel Challenge: Dé business course van de reiswereld!
Innovatieve samenwerking met impact
Dé business course van de reiswereld, voorheen bekend als Reiswerk Studenten Challenge, heeft een nieuwe innovatieve vorm gekregen. Het gaat dit jaar niet om een specifiek product of een nieuwe app, maar juist een innovatieve samenwerking die impact maakt. Waarbij ze moeten onderzoeken hoe het ecosysteem van reisbedrijven elkaar kan versterken en zichzelf opnieuw kan uitvinden. Wellicht met hulp van buitenaf. De drie beste concepten worden zelfs genomineerd voor de Next Gen Travel Award 2019 en mogen tijdens eDay Next Gen 2019 (Emerce) gepitcht worden voor een panel van industry leaders.
Seré Seesing (Reiswerk: Om te blijven concurreren moeten bedrijven altijd blijven innoveren. En we weten uit onderzoek dat divers samengestelde teams innovatiever zijn. We hebben daarom dit jaar een mooie mix van HBO & WO studenten geselecteerd vanuit opleidingen als Tourism Management en International Business, maar ook Artificial Intelligence en Software Engineering. De nieuwe generatie innovators waar de reiswereld naar op zoek is.