Travel Challenge 2019

We kijken terug op een zeer succesvolle Travel Challenge 2019! Van woensdag 22 tot zondag 26 mei 2019 hebben 80 topstudenten, vanuit 20 verschillende opleidingsrichtingen, zich kunnen presenteren aan de reiswereld. Samen met 36 professionals vanuit 14 deelnemende reisbedrijven en 5 opleidingsinstituten werden ze geïnspireerd door experts en getrakteerd op verrassende learnings wat leidde tot mooie innovatieve ideeën!

De talenten zijn tijdens de Travel Challenge aan de slag gegaan met Visual Storytelling, Value Driven Thinking, Datadriven Onderzoek en Serious Gaming. Ook hebben ze intense retrospectives in teamverband gehouden en persoonlijke profielgesprekken gevoerd.

Samenwerking met bedrijfsleven

Dit alles was niet mogelijk geweest zonder onze geweldige partners. De Travel Challenge 2019 is mogelijk gemaakt door:  ANWB, Corendon, FTI Reizen, KLM, Schiphol Group, D-reizen, Pelikaan Reizen, Airtrade, ATPI, Buro Scanbrit, Amadeus, Askja Reizen, VakantieXperts, Better Places, Vacanceselect, ANVR, SGR, Calamiteitenfonds Reizen, Emerce & Dream World Aqua. 

De goede samenwerking en synergie tussen bedrijfsleven en onderwijs (BUAS, Inholland, NHL Stenden, Saxion & TIO) gecombineerd met ambitieuze en gedreven future talents waren de perfecte ingrediënten voor zeer geslaagde achtste editie van de Travel Challenge: Dé business course van de reiswereld!

Innovatieve samenwerking met impact

Dé business course van de reiswereld, voorheen bekend als Reiswerk Studenten Challenge, heeft een nieuwe innovatieve vorm gekregen. Het gaat dit jaar niet om een specifiek product of een nieuwe app, maar juist een innovatieve samenwerking die impact maakt. Waarbij ze moeten onderzoeken hoe het ecosysteem van reisbedrijven elkaar kan versterken en zichzelf opnieuw kan uitvinden. Wellicht met hulp van buitenaf. De drie beste concepten worden zelfs genomineerd voor de Next Gen Travel Award 2019 en mogen tijdens eDay Next Gen 2019 (Emerce) gepitcht worden voor een panel van industry leaders.

Seré Seesing (Reiswerk: Om te blijven concurreren moeten bedrijven altijd blijven innoveren. En we weten uit onderzoek dat divers samengestelde teams innovatiever zijn. We hebben daarom dit jaar een mooie mix van HBO & WO studenten geselecteerd vanuit opleidingen als Tourism Management en International Business, maar ook Artificial Intelligence en Software Engineering. De nieuwe generatie innovators waar de reiswereld naar op zoek is.

Hoe ziet de Future Travel Industry eruit?

Het gaat bij deze innovatieve case niet om een nieuw specifiek product of een nieuwe app, maar juist een innovatieve samenwerking die impact maakt. Het mocht een samenwerking binnen de branche zijn, maar ook de kansen daarbuiten mochten benut worden. Alles lag dus open om creatief te zijn met de focus op: sustainability, data & social. 

Wij hebben de studenten meegegeven: "Denk groots, wees disruptief als een startup, durf te falen en daarvan te leren. Kijk vanuit het perspectief van de gehele reiswereld, onderzoek hoe het ecosysteem van reis bedrijven elkaar kan versterken en zichzelf opnieuw kan uitvinden."

Bekijk hier de innovatieve concepten!

Sessies onderwijs & bedrijfsleven

Er zijn tijdens de Travel Challenge ook sessies georganiseerd tussen onderwijs en bedrijfsleven in samenwerking met Lobke Elbers van de Next Tourism Generation Alliance (NTG). De NTG is de eerste Europese samenwerking en alliantie voor het verbeteren van een collaboratieve en productieve relatie tussen onderwijs en industrie. 

Tijdens dit een parallelle programma hebben het bedrijfsleven en onderwijs elkaar opgezocht om met elkaar in gesprek te gaan over de benodigde skills sets en competenties in de dynamische en veranderende reissector. 

Lees hier meer over het programma en de bevindingen!

Nieuwe tools en methodes

De studenten stonden er niet alleen voor want de games, cases en workshops die tijdens de Travel Challenge op het programa stonden hielpen om het concept verder te brengen. Met bijvoorbeeld tools en methodes die aangeleerd werden. Zo werden de studenten geholpen door inhoudelijke sessies met nieuwe technieken zoals Visual Storytelling en Design Thinking, maar ook Data Driven Onderzoek & Customer Journey's. Daarnaast waren de vertegenwoordigers van de verschillende reisbedrijven beschikbaar voor vragen, feedback of advies op de case. 

Welke ambitieuze talenten streden om de titels?

Meedoen is belangrijker dan winnen, maar ook dit jaar hebben de studenten experts uit de reisbranche weer verrast met creatieve ideeën en ambitieuze plannen. De talenten en teams zijn zowel door zichzelf als door het team van reisexperts geevalueerd en beoordeeld. Benieuwd welke talenten en teams er dit jaar met de prijzen van door zijn gegaan?

Kijk hier!

Talenten & Teams

Natuurlijk ben je benieuwd wie de ambitieuze studenten van dit jaar zijn. Kijk op de Teams & Cases pagina voor een overzicht van de talenten en teams om een goed beeld te krijgen. Je vind daar ook de pitches van de individuele talenten en de concepten die de teams hebben bedacht.

Kijk hier!

Wie ben ik en waar ligt mijn kracht?

We hebben de studenten niet alleen inhoudelijk uitgedaagt, maar in samenwerking met Monique van Aalst (Thomas Interational) ook gewerkt aan hun persoonlijke skills door hen eerst inzicht te geven in zichzelf middels een persoonlijke profiel analyse (DISC) en vervolgens middels coaching en feedback van trainers en professionals uit de reiswereld.

Want de eerste stap naar persoonlijk succes is jezelf écht leren kennen! Je leert jezelf daardoor beter presenteren en reflecteren. Je krijgt inzicht in je talenten, je weet waar jij voor staat, hoe jij overkomt en wat bij je past. Met deze bagage in hun eigen carrièrerugzak, zijn de talenten beter in staat de juiste beslissingen te maken over een stageplek, baan of organisatie.

Speciale dank

Een grote groep aan experts van binnen en buiten de branche heeft zich voor de volle 100% ingezet om deze nieuwe generatie travel talenten klaar te stomen voor de reiswereld. We willen met name Nancy Beers, Eugenie Gijsberts, Vincent Thamm, Monique van Aalst, Larissa Kruizinga, Rob Mooij, Jori van Doornik, Patty Vermeulen, Sabine van Steen en Anne Raamsteeboers bedanken voor hun tomeloze inzet en inspiratie!

Springplank naar de reisbranche

Alle deelnemers hebben optimaal gebruik gemaakt van de Travel Challenge om zich in de kijker te spelen en deze challenge te gebruiken als springplank om de reisbranche in te stromen, in een stageplaats, traineeship of natuurlijk een baan. Er staat een geweldige groep klaar om de travel industrie naar ‘the next level’ te brengen.

Ben je benieuwd wat er allemaal is gebeurd? Wil je als future talent of ambitieuze student volgend jaar ook meedoen aan dé business course van de reiswereld? Ontdek wat de Travel Challenge jou kan bieden op www.travel-challenge.nl!

Wil je als (reis)bedrijf jouw bijdrage leveren aan hét visitekaartje van de reisbranche richting toekomstig top talent? Neem dan contact op met Seré Seesing, marketing & communicatiemanager Reiswerk, via sere@reiswerk.nl

Waar heb jij een vraag over?

0
Je hebt aangegeven geen toestemming te geven voor het plaatsen van cookies. Sommige functies werken mogelijk niet zonder cookies. Mocht je jouw keuze willen wijzigen, dan kan dit altijd middels deze cookie-consent pop-up. Meer weten over de cookies die we gebruiken? Ga naar onze cookie-informatiepagina. Bekijk hier het privacybeleid van Reiswerk voor meer informatie over hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan.