Team 1

Op deze pagina stellen we de toppers van team 1 aan je voor. Het team bestaat uit: Lisanne Molenaar, Deveny Waage, Romy Buursink, Leontien Oonk, Sofie Roctus, Mart Pasman, Dennis van Spreuwel & Anna Buter.

Leer deze talenten beter leren kennen door middel van hun persoonlijke pitches.

Mart Pasman

Deveny Waage

Anna Buter

Dennis van Spreuwel

Leontien Oonk

Het idee: Where 2 day

Het innovatieve concept betreft een app waarbij de reiziger een lokale tour kan boeken en daarbij een beloning kan krijgen bij een andere lokale ondernemer. De excursies en activiteiten worden in een swipe-vorm voorgelegd en als de reiziger dat niet wil doen kan hij of zij het wegswipen. De excursies en activiteiten worden in verschillende categorieën aangeboden zoals: culinair, actief en cultuur etc.

Als de reiziger de excursie of activiteit heeft gedaan moet er een foto geüpload worden als bewijs en krijgt de reiziger een voucher als beloning. Dit kan bijvoorbeeld een gratis bolletje ijs bij de plaatselijke ijssalon zijn. Ook krijgt de reiziger aan het einde van de excursie of activiteit te zien wat diegene heeft bespaard qua CO2 en hoeveel calorieën diegene heeft verbrand met bijvoorbeeld een fietstour.

Belangrijke onderwerpen
Dit hebben wij bedacht om 4 onderwerpen in het toerisme tegen te gaan, namelijk:
  • Leakage, op deze manier wordt het geld binnen de bestemmingen en de lokale ondernemers behouden.
  • Toeristenhaat, door de app leren de lokale bewoners de toeristen beter kennen en ontstaat er een betere relatie.
  • Bewustwording, doordat de reizigers zo bezig zijn met de lokale omgeving en door middel van de melding achteraf met wat de reiziger heeft bespaard wordt er bewustwording gecreëerd.
  • De vraag ‘wat gaan we vandaag doen’ wordt op deze manier opgelost omdat de reiziger op een spelende manier de dag invult.

Bij dit idee kan er belangrijke data worden verzameld die gebruikt kan worden voor verdere innovatie van de app of het kan worden doorverkocht aan geïnteresseerde partijen. Het idee om dit op de markt te zetten wordt eerst klein gedaan, de bedenkers van de app gaan in 1 plaats beginnen om contact te leggen met de lokale ondernemers en zo breidt het zich langzaam uit. Uiteindelijk wordt de app groot en wordt de benadering omgedraaid, dan zijn de lokale ondernemers juist geïnteresseerd in een samenwerking met Where 2 Day.

De succesformule

Onze quote tijdens de samenwerking was ‘everything is key’. Dit omdat wij met deze quote elkaar constant bleven herinneren om aan de details te blijven denken. De aanpak die wij als team hadden was vooral eerst luisteren en daarna reageren. Soms moest even de orde teruggeroepen worden want dan waren te ver afgedwaald, maar we kregen altijd de hoofden weer dezelfde kant op.

We konden elkaar goed aanvullen en daardoor zijn we uiteindelijk tot dit product gekomen. Wat ons zo’n goed team maakte is dat elk teamgenoot ergens anders kennis van had. We waren allemaal spontaan en stonden open voor nieuwe kennis en ideeën.

Waar heb jij een vraag over?

0
Je hebt aangegeven geen toestemming te geven voor het plaatsen van cookies. Sommige functies werken mogelijk niet zonder cookies. Mocht je jouw keuze willen wijzigen, dan kan dit altijd middels deze cookie-consent pop-up. Meer weten over de cookies die we gebruiken? Ga naar onze cookie-informatiepagina. Bekijk hier het privacybeleid van Reiswerk voor meer informatie over hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan.