Team 5

Dit team heeft tijdens de Travel Challenge 2019 het concept GoGreen ontwikkeld. GoGreen is een nieuw reisproduct met treinreizen voor avontuurlijke gezinnen met kinderen. Met dit concept zijn ze genomineerd voor de Next Gen Travel Award! Op deze teampagina vind je alles om de talenten van team 5 beter te leren kennen, waaronder hun persoonlijke pitches en natuurlijk meer over GoGreen treinreizen.

De toppers achter dit concept zijn: Claudia Boeve (Small Business & Retail Management), Christel Echteld (Accountancy), Benthe Verdonk (Tourism Management), Emma van der Vorm (Tourism Management), Gerrit Hilberink (Tourism Management), Tom Schepers (Tourism Management) en Jan-Paul Kreukniet (Business Innovation).

Emma van der Vorm

Gerrit Hilbrink

Claudia Boeve

Jan-Paul Kreukniet

Benthe Verdonk

Christel Echteld

Het idee: GoGreen treinreizen.

GoGreen is een nieuw reisproduct: treinreizen voor avontuurlijke gezinnen met kinderen. Het idee is dat meerdere gezinnen met kinderen tot 15 jaar met elkaar als groep een deel van Europa gaan verkennen in een kindvriendelijke trein. Het hele gezin reist samen en zij zien hierdoor meer van de omgeving. Daarnaast kunnen de kinderen nieuwe vriendjes/vriendinnetjes maken en de volwassenen kunnen ook kennis met elkaar maken.

Hiervoor is gekozen, omdat kinderen het erg leuk vinden om met de trein te reizen, er is meer qualitytime voor het gezin en de kinderen leren ook iets over duurzaamheid. Tijdens de reis zal er een reisleiding aanwezig zijn in de trein. Deze zal de gezinnen begeleiden met onder andere excursies en de reis, informatie geven en foto’s maken. De gezinnen bezoeken tijdens de reis verschillende campings, op deze campings worden verschillende activiteiten georganiseerd voor zowel de kinderen als volwassenen. Vanaf de trein zullen zij per bus naar de campings worden gebracht waar zij een aantal dagen zullen verblijven.

De treinreizen vertrekken allemaal vanuit Nederland en hebben verschillende bestemmingen in Europa zoals Spanje, Frankrijk en Zwitserland. De treinreizen en alle informatie hierover zijn terug te vinden op een persoonlijke online portal. Aan het einde van de vakantie zal de reisorganisatie alle foto’s die zij hebben gemaakt op het online portal plaatsen, zodat iedereen kan nagenieten van de vakantie. Ook zal er een aftermovie worden gemaakt zodat de families met z’n alle terug kunnen kijken op de reis.

From A to Green!

Het doel van GoGreen

De trends waarop wij in hebben gespeeld zijn: data, social en sustainability. Het doel van ons concept is dat wij het aantal korte vluchten willen verminderen en hierdoor ook de CO2 uitstoot verminderen. Op deze manier blijven er meer vluchten beschikbaar voor lange afstanden. De trein is namelijk een stuk zuiniger dan het vliegtuig.

Dit willen wij gaan realiseren door bijvoorbeeld de ANWB te laten samenwerken met Vacanceselect en de NS. Er is voor deze drie partijen gekozen, omdat de ANWB een enorm klantenbestand en data heeft, Vacanceselect de contacten met verschillende campings heeft en de NS omdat zij op het gebied van treinen de connecties hebben.

Verder zien wij dit idee als een gat in de markt, treinreizen worden momenteel al aangeboden, echter is dit meestal niet gericht op gezinnen met kinderen, wij denken dat er onder deze doelgroep interesse is om hieraan deel te nemen.

De aanpak van het team

In het begin was het voor ons erg lastig om een nieuw concept te bedenken voor de reiswereld. Wij zijn als groep bij elkaar gaan zitten en gaan brainstormen. Al snel hadden wij het idee om iets met treinreizen te gaan doen. Nadat wij hadden bepaald om deze richting op de gaan hebben wij gesprekken gevoerd met onder andere Eveline Erkelens, Jeroen Natrop, Eppo Steenhuisen en Pascal van de Loo. Door deze gesprekken hebben wij positieve feedback gekregen en kreeg ons concept steeds meer vorm. 

Aan het einde van de vierde dag hebben wij een presentatie gegeven over ons concept door middel van een klein toneelstukje, twee zelfgemaakte posters (de Customer Journey en het Business Model Canvas), een powerpoint en een online portal.

De retrospectives onder begeleiding van Wesley van den Beemt en de serious games van Nancy Beers hebben ervoor gezorgd dat wij als team beter zijn gaan functioneren en dit mooie concept hebben weten neer te zetten.

De succesformule

Tijdens de Travel Challenge hebben wij gewerkt in een multidisciplinair team. Ons team is vertegenwoordigd door studenten van verschillende opleidingen uit heel Nederland. Voor deze business course hebben wij een persoonlijkheidstest moeten maken en de uitslagen hebben wij met elkaar gedeeld.

Hierdoor hebben wij gezien dat wij een hele diverse groep hadden. Iedereen had weer andere kwaliteiten, waardoor wij elkaar goed aan konden vullen. Van elk persoonlijkheidstype hadden wij evenveel van in het team, waardoor het team goed in balans was. Iedereen heeft ruimte voor inbreng gekregen, wij hadden respect voor elkaar en wij vulden elkaar aan waar nodig was.

Iedereen heeft zijn eigen kwaliteiten goed in weten te zetten en hierdoor hebben wij uiteindelijk als groep een mooi resultaat neer weten te zetten. De ene was namelijk creatiever, technischer, innovatiever, extraverter en analytischer dan de ander. Voor de Travel Challenge kenden wij elkaar nog niet maar door alle activiteiten en teambuilding hebben wij nieuwe dingen kunnen leren en een teamprestatie geleverd.

Waar heb jij een vraag over?

0
Je hebt aangegeven geen toestemming te geven voor het plaatsen van cookies. Sommige functies werken mogelijk niet zonder cookies. Mocht je jouw keuze willen wijzigen, dan kan dit altijd middels deze cookie-consent pop-up. Meer weten over de cookies die we gebruiken? Ga naar onze cookie-informatiepagina. Bekijk hier het privacybeleid van Reiswerk voor meer informatie over hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan.