Promotieonderzoek over innovatie en de Nederlandse reisbranche

Gepubliceerd op: 10-06-2021

Reiswerk feliciteert vandaag Harald Buijtendijk met zijn promotie over innovatie en de Nederlandse reisbranche. Buijtendijk deed zijn promotie aan de Wageningen Universiteit en verdedigde vandaag zijn proefschrift getiteld "Pas op voor kameleons – kameleons oppassen. De geschiktheid van innovatie als een concept voor het organiseren van verandering. Inzichten uit de Nederlandse reisindustrie." Reiswerk was bij dit onderzoek betrokken als een van de ondersteunende partijen.
 
In het proefschrift onderzocht Buijtendijk het gebruik en de effecten van het innovatiediscours binnen toerisme. Daarbij bestudeerde hij drie specifieke innovatie-casussen in de Nederlandse reisbranche.

  1. De ontwikkeling van een CO2-voetafdruk calculator voor touroperators
  2. De impact van een proefschrift over de klimaateffecten van luchtvaart op het Nederlandse luchtvaartbeleid
  3. De ontwikkeling van een innovatieafdeling binnen een grote toerismeorganisatie. 

Waar heb jij een vraag over?

0
Je hebt aangegeven geen toestemming te geven voor het plaatsen van cookies. Sommige functies werken mogelijk niet zonder cookies. Mocht je jouw keuze willen wijzigen, dan kan dit altijd middels deze cookie-consent pop-up. Meer weten over de cookies die we gebruiken? Ga naar onze cookie-informatiepagina. Bekijk hier het privacybeleid van Reiswerk voor meer informatie over hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan.