Design thinking in de reisbranche

Gepubliceerd op: 26-11-2018

Even voorstellen....


Mijn naam is Robin de Vroom en ik volg een full time Master of Science in management met een specialisatie in Digital Business & Innovation aan Nyenrode Business Universiteit. Momenteel ben ik bezig met mijn afstudeeronderzoek waarvoor ik Reiswerk een onderzoeksbeurs heb ontvangen. 


Design thinking

Op dit moment bevinden de maatschappij en het bedrijfsleven zich in de vierde industriƫle revolutie, wat met zich meebrengt dat veel organisaties evolueren van traditionele bedrijven naar digitale bedrijven. De digitale transformatie van bedrijven verandert de manier waarop leden van de organisatie werken, waardoor veel beroepen worden geconfronteerd met fundamentele transformaties. Dit houdt onder andere in dat de competenties die door organisaties van medewerkers gevraagd worden veranderen. Design thinking is een manier van werken die veel van deze competenties die werknemers nodig hebben in de vierde industriƫle revolutie personifieert, zoals creativiteit, empathie en flexibiliteit. Design thinking wordt uitgelegd als een methode om de best mogelijke oplossingen te ontwikkelen voor complexe problemen en om innovatie op een creatieve manier vorm te geven.

Het doel van mijn onderzoeksproject is om inzicht te verschaffen in hoe werknemers design thinking competenties kunnen ontwikkelen binnen organisaties die digitaal transformeren. Mijn onderzoek wordt uitgevoerd in de context van de reisindustrie, omdat de reisindustrie de afgelopen decennia geconfronteerd is met een digitale revolutie en organisaties in de industrie zich actief bezighouden met digitale transformatie. Het is waardevol voor organisaties in deze industrie om te begrijpen hoe design thinking competenties zich binnen individuen manifesteren, omdat dit reisorganisaties een basis zou kunnen bieden voor het trainen van werknemers in design thinking en het faciliteren van de bijbehorende competenties. Hierdoor zouden reisorganisaties hun innovatieratio verhogen en de klantervaring kunnen verbeteren.


Wetenschappelijk onderzoek in de reisbranche

Reiswerk financiert onderzoek, zowel in het hbo-onderwijs als aan universiteiten. De behoefte in de reisbranche is daarbij leidend en komen voort uit de Reiswerk Onderzoeksagenda

Wil je meer weten over het onderzoek van Robin of onze promovendi, het aanvragen van een Reiswerk Onderzoeksbeurs of de actuele thema's uit de Reiswerk Onderzoeksagenda? Lees dan hier verder.

Waar heb jij een vraag over?

0
Je hebt aangegeven geen toestemming te geven voor het plaatsen van cookies. Sommige functies werken mogelijk niet zonder cookies. Mocht je jouw keuze willen wijzigen, dan kan dit altijd middels deze cookie-consent pop-up. Meer weten over de cookies die we gebruiken? Ga naar onze cookie-informatiepagina. Bekijk hier het privacybeleid van Reiswerk voor meer informatie over hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan.