Trends in Travel: Deel 2

Gepubliceerd op: 05-03-2018

Bron: TravelNext

Pop-up airport sportscholen, highend lifestyle treinen en futuristische hotelkamers. Bedrijven blijven innoveren en investeren om je reis zo aangenaam mogelijk te maken. TravelNext zette een paar veelbelovende innovaties op een rijtje, die Reiswerk graag met je deelt. Vorige week gingen we in deel 1 in op gezichtsherkenning op airports, fitness op je hotelkamer en een airline voor millenials. Lees hieronder deel 2. 

High-end lifestyle treinen
Het Duitse spoorwegbedrijf Deutsche Bahn heeft een voorstel gedaan voor nieuwe, futuristische dubbeldekkertreinen special voor forenzen, met voorzieningen zoals noisecancelling-stoelen om passagiers te helpen zich te concentreren op het werk, evenals fitnessstudio’s, videogamegebieden, massagestoelen, tv’s, hightech eetrijtuigen en lounges die lijken op “rollende woonkamers”. De trein heeft als doel mensen te helpen het meeste uit hun reistijd te halen en weerspiegelt de manier waarop werk en vrije tijd geen afgescheiden aspecten van ons leven meer zijn. Uiteraard speelt snelheid ook een belangrijke rol, zoals bij de nieuwe Hyperloop One en de Bullet Train in India, China en Japan. Lees er hier meer over.

Pop-up airport sportscholen
In plaats van in de luchthavenlounge te zitten met gratis eten en drinken, zouden velen van ons zich beter voelen aan het einde van onze reis als we hadden gesport. Op luchthaven Lennart Meri Tallinn in Estland de opende My Fitness de pop-up sportschool. De lichte, uitgebreide fitnessruimte heeft hoge plafonds, met Technogym gewichtmachines, een roeimachine, hometrainer, loopband en traptrainer. Het enige probleem is dat er geen douches zijn. Roam Fitness neemt ook sportscholen voor jetsetters serieus, nadat het vorig jaar zijn eerste op Baltimore Airport had geopend. Roam Fitness zegt dat het van plan is om nog drie locaties in de VS te openen en hoopt binnen vijf jaar 20 locaties te hebben, waaronder enkele in het in Europa. Lees er hier meer over.

Futuristische hotelkamers
Marriott International is een samenwerking aangegaan met Samsung en Legrand (een specialist in elektrische en digitale gebouwinfrastructuur) om een hotelkamer van de toekomst te creĆ«ren. De gebruikers van de kamer kunnen een virtuele assistent om een wake-up call vragen, een yoga-routine beginnen op een volledig lengtespiegel of de douche instellen op de temperatuur die is opgeslagen in het klantprofiel.  Een select aantal Marriott’s Aloft-hotels heeft al spraakgestuurde kamers. Lees er hier meer over.

Deel 1 gemist? Lees het hier.

Waar heb jij een vraag over?

0
Je hebt aangegeven geen toestemming te geven voor het plaatsen van cookies. Sommige functies werken mogelijk niet zonder cookies. Mocht je jouw keuze willen wijzigen, dan kan dit altijd middels deze cookie-consent pop-up. Meer weten over de cookies die we gebruiken? Ga naar onze cookie-informatiepagina. Bekijk hier het privacybeleid van Reiswerk voor meer informatie over hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan.