De 3 genomineerden voor de Innovative Learning Award 2018 bekend!

Gepubliceerd op: 14-09-2018

Ook dit jaar staat de uitreiking van de Reiswerk Innovative Learning Award op de agenda van het Reiswerk Learning Event 2018! Reiswerk wil met de organisatie en uitreiking van de Innovative Learning Award innovatieve praktijkvoorbeelden op het gebied van Learning & Development uit bedrijfsleven en onderwijs in de kijker zetten en belonen. De winnaar ontvangt een bedrag van € 1.000,= en ruime aandacht via alle kanalen van Reiswerk! Tijdens het Reiswerk Learning Event op 4 oktober 2018 wordt de winnaar van de Innovative Learning Award 2018 bekend gemaakt.
 
Reisbedrijven of -opleiders met een innovatieve leeroplossing konden meedingen naar deze award. We ontvingen een tiental inzendingen uiteenlopend van E-lab’s op opleidingen, creatieve leermiddelen, complete talent journeys tot geavanceerde samenwerkingsprojecten tussen opleiders en praktijk.

Deskundige jury en beoordelingscriteria Innovative Learning Award 2018

Op 13 september kwam een deskundige jury bij elkaar om de inzendingen te beoordelen en te komen tot 3 nominaties voor de Innovative Learning Award 2018. De jury bestaat uit Greet Locquet  - Directeur Strategie en Innovatie bij ANWB Reizen, Robin de Lange - oprichter van de Virtual Reality Learning Lab en Hans Schuurmans  - CEO van Skillstown.  
 
De jury beoordeelde de leeroplossingen op innovativiteit, onderscheidend vermogen en schaalbaarheid en keek daarbij met name naar zaken als:
- Wat maakt dit initiatief zo vooruitstrevend, innovatief of baanbrekend?
- Hoe onderscheidt deze innovatie zich van andere initiatieven?
- Welk 'probleem' lossen we op met dit initiatief?
- Wie zijn betrokken bij de innovatie en wie profiteert ervan?

Genomineerden Innovative Learning Award 2018

De volgende 3 initiatieven (in willekeurige volgorde) zijn genomineerd voor de Innovative Learning Award:

ANVR-TIO Bootcamp

ANVR en TIO stimuleren met de bootcamp de samenwerking tussen het hoger onderwijs en het bedrijfsleven. Studenten komen tijdens deze bootcamp met innovatieve en creatieve oplossingen voor cases uit de echte praktijk van reisbedrijven. De reisbedrijven presenteren hun case aan de studenten en geven speeddates en telefonische consulten. Bij het oplossen van de cases maken de studenten gebruik van het ANVR-rapport Travel Tomorrow, een onderzoek naar de toekomst van reizen. 
 
De studenten werken tijdens de driedaagse bootcamp in groepen aan hun case. Tussendoor worden ze geïnspireerd door een aantal powerspeeches. Het winnende team krijgt de kans om zijn oplossing, samen met het reisbedrijf en een projectmanager van de ANVR, uit te werken tot een product of toepassing dat daadwerkelijk in de praktijk wordt gebruikt.

House of Hospitality

Een publiek-private samenwerking waarin opleiders, bedrijven en gemeente studenten, medewerkers, zij-instromers motiveren voor een carrière in de hospitality, kennisdeling en het onderzoeken van business challenges. Met een visie op hybride leren en werken, een leven lang ontwikkelen en duidelijk te onderscheiden doelgroepen werken bedrijven en opleiders binnen House of Hospitality School aan een stevige ambitie: duizend extra studenten in hospitality-opleidingen binnen vier jaar.
 
Naast de instroom van nieuw talent werken de opleiders en bedrijven binnen House of Hospitality School ook aan talentbehoud. In samenwerking met technologiepartners ontwikkelen ze e-learning modules. Daarmee maken ze een leven lang ontwikkelen voor medewerkers in de hospitality mogelijk.

Tourism E-Lab Breda University of Applied Sciences

Het doel van het E-Lab is om de studenten passie bij te brengen voor E-ontwikkelingen en een stuk gezonde weer­stand weg te nemen, door hen te laten ervaren hoe makkelijk het is om met die applicaties te werken. Ze ervaren hoe belangrijk digitale hulpmiddelen zijn in het toerisme. En worden uitgedaagd ict en nieuwe media oplossingen te gebruiken en toe te passen voor informatiedeling en communicatie met de klant.Studenten moeten 4 opdrachten uitvoeren: een uit elke toeristische sector.

Belangrijke vragen zijn: Hoe informeer je toeristen digitaal? Hoe ervaren toeristen online tools? Hoe creëer je engagement via sociale media? Hoe leer je meer over toeristen met online tools? Ze proberen daarbij verschillende tools uit en maken bijvoorbeeld content, analyseren de resultaten van digitale interactie en beoordelende bruikbaarheid van websites, apps. Ook worden ze bijvoorbeeld uitgedaagd om in één dag zelf een prototype van een app te maken of een customer journey via een app in kaart te brengen.  

Gedurende de komende weken worden de drie genomineerden ook nog uitgebreider gepresenteerd.

Reiswerk Learning Event 2018 op 4 oktober 2018

Het Reiswerk Learning Event is een gamechanging learning event voor de reissector en het onderwijs waarbij innovatie centraal staat. Het thema voor dit jaar is "Innovative Learning in Disruptive Times".  Het event is gratis en exclusief toegankelijk voor professionals uit de reisbranche en het onderwijs. Mocht je nog niet zijn aangemeld, doe dat dan snel, want er zijn nog maar enkele plaatsen beschikbaar en vol=vol! Ben je al aangemeld, maar kun je toch niet? Meld je dan af en maak plaats voor een collega reisprofessional. Meld je hier aan en bekijk het programma: Reiswerk Learning Event 2018

Waar heb jij een vraag over?

0
Je hebt aangegeven geen toestemming te geven voor het plaatsen van cookies. Sommige functies werken mogelijk niet zonder cookies. Mocht je jouw keuze willen wijzigen, dan kan dit altijd middels deze cookie-consent pop-up. Meer weten over de cookies die we gebruiken? Ga naar onze cookie-informatiepagina. Bekijk hier het privacybeleid van Reiswerk voor meer informatie over hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan.