Drie nieuwe e-learnings: Reviews, Datastrategieeën in e-commerce en B2b-webshop

Gepubliceerd op: 26-04-2021

Er staan weer drie nieuwe e-learnings voor je klaar op Travel College: Reviews, Datastrategieeën in e-commerce en B2b-webshop. Bij alle drie word je in een uurtje bijgespijkerd met interessante informatie. Ga in je eigen tempo aan de slag en sluit de e-learning af met de toets. Rond je deze met een voldoende af? Dan ontvang je een persoonlijk certificaat. We geven je alvast een tipje van de sluier wat je kunt verwachten.

Reviews: je voordeel doen met het inzetten van reviews
Uit onderzoek blijkt dat ruim 20% van de consumenten nu vaker reviews leest dan vóór de coronacrisis. Des te belangrijker dus om een goed reviewsysteem te hebben. Hoe pak je dat nu aan, het invoeren van een reviewsysteem? En als je die al hebt, maar er komen amper reviews binnen, wat doe je dan? Dat leer je in de e-learning Reviews. Experts Kenzo Brock (Product Specialist) en Janneke Sprangers (Marketing & Communicatie Specialist) van Kiyoh vertellen je hoe reviews een positieve invloed op de conversie én de online zichtbaarheid van je webshop hebben. Ze geven je handvatten om optimaal je voordeel te doen met het inzetten van reviews.

In 45 minuten leer je:

  • hoe online reviews de online zichtbaarheid en reputatie van je bedrijf verbeteren;
  • hoe online reviews helpen om je conversie te verhogen;
  • welke keuzes je maakt als je met reviews begint;
  • jouw reviews optimaal aan je klanten te laten zien;
  • het aantal reviews van je webshop omhoog te krijgen;
  • adequaat te reageren op een review, ook als deze negatief is.
Datastrategieën in e-commerce
Data zijn eigenlijk onmisbaar wanneer je als reisorganisatie wilt groeien. Deze worden dan ook volop verzameld. Al weten veel bedrijven vaak niet wat ze er vervolgens mee moeten doen. Een datastrategie is daarvoor de oplossing. Experts Merlin de Graaf, Paul Bakker, Fabian van Luyn en Martin Kroon geven je antwoord op vragen als: Hoe bepaal je jouw datastrategie? Welke stappen zet je? Wanneer weet je welke data je nodig hebt? En welke acties zet je in om de data te gebruiken in de praktijk? Zij leren je hoe je data gebruikt om sturing te geven aan jouw reisorganisatie. De e-learning Datastrategieën in e-commerce duurt ongeveer een uur.

Je leert:
  • welke data je nodig hebt om de KPI’s, oftewel metrics, voor jouw organisatie te meten;
  • hoe data ontsloten kunnen worden vanuit verschillende bronnen;
  • wat het nut is van alle data op één centrale plek, oftewel een centraal data warehouse;
  • hoe je data op deze centrale plek structureert;
  • welke datatoepassingen de organisatie ondersteunen;
  • hoe je zelf aan de slag gaat met een datastrategie voor jouw organisatie.
B2b-webshop: zó implementeer je die succesvol
Richt jullie reisorganisatie zich (ook) op de zakelijke markt, en vraag je je af hoe je een b2b-webshop succesvol implementeert? In de e-learning B2b-webshop vertellen experts Armand van den Bos (Sales Manager) en Robert Pennings (Customer Succes Manager) van Sana Commerce je hier meer over. Ook leggen ze je uit wat de meerwaarde van een b2b-webshop is. Er zijn namelijk overeenkomsten met een b2c webshop, maar óók verschillen. Je krijgt een duidelijk framework mee hoe je jullie b2b e-commerce strategie kunt opzetten en verbeteren. De e-learning duurt ongeveer een uur.

Je leert:
  • wat de verschillen zijn tussen b2b-e-commerce en b2c-e-commerce;
  • hoe een b2b-webshop waarde toevoegt aan jouw organisatie;
  • hoe b2b-e-commerce-strategie samenhangt met jouw bedrijfsstrategie;
  • hoe je de behoefte van jouw klant in kaart brengt;
  • hoe je intern een b2b e-commerce-organisatie inricht;
  • hoe je omgaat met interne of externe weerstand;
  • hoe je het systeemlandschap inricht voor een b2b-webshop;
  • hoe je jouw klanten enthousiast maakt voor je b2b-webshop.

We hopen dat een van deze e-learnings je weet te inspireren. We hebben op ons online leerplatform Travel College nog veel meer interessante e-learnings, webinars, essentials en podcasts staan. Grote kans dat er iets tussenstaat dat je aandacht trekt. Neem dus snel een kijkje en ontwikkel jezelf vandaag nog!

Waar heb jij een vraag over?

0
Je hebt aangegeven geen toestemming te geven voor het plaatsen van cookies. Sommige functies werken mogelijk niet zonder cookies. Mocht je jouw keuze willen wijzigen, dan kan dit altijd middels deze cookie-consent pop-up. Meer weten over de cookies die we gebruiken? Ga naar onze cookie-informatiepagina. Bekijk hier het privacybeleid van Reiswerk voor meer informatie over hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan.