Leer data begrijpen met de e-learning Digital Analytics

Gepubliceerd op: 01-07-2019

Een groot voordeel van het online aanbieden van reizen, is de grote hoeveelheid data die je over jouw bezoekers verzameld. Zo kun je precies inzien waar jouw online bezoekers vandaan komen, welke reizen ze precies hebben bekeken op jouw website en hoeveel ze bijvoorbeeld gemiddeld besteden aan een reis. Deze informatie is natuurlijk goud waard. Alleen is de kunst om tot een juiste interpretatie van deze gegevens te komen zodat je deze inzichten ook kunt gebruiken om succes te behalen. En dat is precies waar de gloednieuwe e-learning Digital Analytics in Travel College je bij kan helpen. 

Klik hier om direct naar Travel College te gaan en bekijk de cursus Digital Analytics bij de e-learnings. 

Experts geven je inzicht

In deze nieuwe e-learning nemen Wouter van der Heijden en Christiaan Dollen, beiden werkzaam als Web Analytics Consultant bij De Nieuwe Zaak, je mee in de wereld van digital analytics. Ze leren je om door hun bril naar online data te kijken: op welke KPI’s moet je sturen, hoe interpreteer je bepaalde uitkomsten en hoe zorg je dat je als organisatie data-driven gaat opereren?

Laagdrempelig én uitdagend

In principe kan iedereen de e-learning doorlopen, ook als je weinig tot geen kennis hebt van zaken als Google Analytics, micro- en macroconversies en dashboards. Maar ook voor de meer doorgewinterde data-experts is er meer dan genoeg uitdaging te beleven in deze e-learning, bijvoorbeeld in de vorm van conversie-attributie, het ABC-principe en Enhanced Ecommerce.

Wat kun je verwachten?

De e-learning Digital Analytics duurt 45 minuten en bevat veel interactieve elementen. Door allerlei vragen, oefeningen en cases word je zelf tot nadenken aangezet over onder andere je meetplan, KPI’s en marketingactiviteiten. Na de cursus volgt een toets en als deze (eventueel na één herkansing) succesvol is afgerond, krijgt je een certificaat op naam. De cursus is op ieder moment en in ieders eigen tempo te doorlopen.

Samenwerking met Thuiswinkel.org

De e-learning Digital Analytics is ontwikkeld door Thuiswinkel.org. Vanwege hun goede samenwerking met ANVR worden er dit jaar maar liefst 10 vakinhoudelijke e-learnings vanuit de e-Academy van Thuiswinkel.org 1 op 1 overgenomen in Travel College. Met deze nieuwe e-learnings kun je direct aan de slag met het verbeteren van je Digital Business Skills. De nieuwe e-learnings zijn een mooie aanvulling op het huidige aanbod rondom het ontwikkelen van soft skills en reisbranche specifieke trainingen in Travel College. Op deze manier kun jij alle learnings op één plek vinden én heb je beschikking over de allernieuwste kennis rondom e-commerce.

Direct gratis aan de slag met Travel College

Medewerkers in de reisbranche kunnen zich gratis registreren via www.travelcollege.nl en direct starten met online leren. Ben je als reisbedrijf benieuwd naar de mogelijkheden van Travel College voor jouw medewerkers? Kijk dan op reiswerk.nl/travelcollege voor meer informatie.

Waar heb jij een vraag over?

0
Je hebt aangegeven geen toestemming te geven voor het plaatsen van cookies. Sommige functies werken mogelijk niet zonder cookies. Mocht je jouw keuze willen wijzigen, dan kan dit altijd middels deze cookie-consent pop-up. Meer weten over de cookies die we gebruiken? Ga naar onze cookie-informatiepagina. Bekijk hier het privacybeleid van Reiswerk voor meer informatie over hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan.