Nieuwe e-learning in Travel College: Customer Journey

Gepubliceerd op: 28-06-2019

Om je klant een onvergetelijke reiservaring te kunnen bieden, is het belangrijk om te weten hoe zijn of haar  klantreis op weg naar een boeking eruit ziet. Hoe is de klant bij jou terecht gekomen? Welke drempels heeft hij ervaren in het maken van keuzes? En in welke fase van het koopproces bevindt hij of zij zich? Deze fasen en ervaringen kun je samenvatten in een klantreis, oftewel de customer journey.

Wil jij leren hoe je een customer journey in kaart brengt? Volg dan gratis de nieuwe e-learning 'Customer Journey' in Travel College; hét online leerplatform voor reisprofessionals!


Waarom heb je een goede customer journey nodig?

Een reis wordt gemakkelijk online geboekt en de (online) concurrentie is enorm. Hoe jij je kunt onderscheiden van je concurrentie bevindt zich steeds meer op het inrichten van de ideale klantreis. Zo’n perfecte customer journey zorgt ervoor dat mensen niet midden in het boekingsproces afhaken en dat ze bij je terugkomen voor het boeken van hun volgende reis.
 

Wat wil je klant in elke fase?

In deze e-learning leer je de structuur van de customer journey herkennen en toe te passen op je eigen reisbedrijf. Je leert je te verplaatsen in je klant en ontdekt welke informatiebehoefte hij in welke fase heeft. Vervolgens kun je je eigen customer journey evalueren, vergelijken met die van anderen en vervolgens verbeteren.

Geen enkele klantreis of -behoefte is hetzelfde. Mensen komen via verschillende wegen bij je terecht. Misschien komen ze zich alleen oriënteren op verschillende reizen of willen ze een vraag aan je stellen over een boeking of de mogelijkheden. Met behulp van de inzichten die een Customer Journey opleveren, kun je bepaalde bedrijfsprocessen, dienstverlening en contactmomenten met een consument optimaliseren.



Leren met topexperts

Arjen Bonsing, oprichter van Customer Journey Experts, en Wouter van Mierlo, senior expert bij Customer Journey Experts, vertellen je over de customer journey en hoe jij hiermee aan de slag kunt gaan in jouw reisbedrijf. “Meer dan 60% van de online omzet bestaat uit vervolgaankopen. Bedrijven doen er dus goed aan om eerst een customer journey voor terugkerende klanten in kaart te brengen, voordat je gaat kijken naar de klantreis van nieuwe klanten”, vertelt Arjen in de e-learning.

De e-learning duurt 30 tot 45 minuten en bevat veel interactieve elementen. Door allerlei vragen, oefeningen en cases word je zelf tot nadenken aangezet. Op deze manier stimuleren we je om met je eigen klantreis aan de slag te gaan.
 

Samenwerking met Thuiswinkel.org

De e-learning Customer Journey is ontwikkeld door Thuiswinkel.org. Vanwege hun goede samenwerking met ANVR worden er dit jaar maar liefst 10 vakinhoudelijke e-learnings vanuit de e-Academy van Thuiswinkel.org 1 op 1 overgenomen in Travel College. Met deze nieuwe e-learnings kun je direct aan de slag met het verbeteren van je Digital Business Skills. De nieuwe e-learnings zijn een mooie aanvulling op het huidige aanbod rondom het ontwikkelen van soft skills en reisbranche specifieke trainingen in Travel College. Op deze manier kun jij alle learnings op één plek vinden én heb je beschikking over de allernieuwste kennis rondom e-commerce.
 

Direct gratis aan de slag met Travel College

Medewerkers in de reisbranche kunnen zich gratis registreren via www.travelcollege.nl en direct starten met online leren. Ben je als reisbedrijf benieuwd naar de mogelijkheden van Travel College voor jouw medewerkers? Kijk dan op reiswerk.nl/travelcollege voor meer informatie.

Waar heb jij een vraag over?

0
Je hebt aangegeven geen toestemming te geven voor het plaatsen van cookies. Sommige functies werken mogelijk niet zonder cookies. Mocht je jouw keuze willen wijzigen, dan kan dit altijd middels deze cookie-consent pop-up. Meer weten over de cookies die we gebruiken? Ga naar onze cookie-informatiepagina. Bekijk hier het privacybeleid van Reiswerk voor meer informatie over hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan.