Travel College: nieuwe module Online Branding

Gepubliceerd op: 23-06-2020

Wat is online branding en waarom is het zo belangrijk? Hoe kan je jouw merk op de juiste manier onder de aandacht brengen bij jouw doelgroep? In deze e-learning leer je wat online branding is en hoe bedrijven en merken online branding in kunnen zetten.
 
Online branding
Branding is het positioneren van een merk in de markt en bestaat uit een verzameling van communicatieboodschappen en middelen. Deze boodschappen en middelen proberen een bepaalde gedachte, gevoel of boodschap aan een merk te verbinden en zo de perceptie van een doelgroep over dat merk te beïnvloeden.

Bij online branding heb je niet altijd invloed op de conversatie rondom je merk en heb je te maken met verschillende factoren die bepalen of jouw doelgroep jouw merk wel ziet. De hoeveelheid aan media, apparaten en externe platformen maakt het lastig om ervoor te zorgen dat jouw doelgroep op het juiste moment jouw boodschap ziet.
 
Waarom is online branding zo belangrijk?
Ook in deze roerige tijden heb je nog steeds last van veel concurrentie. Daarom is het belangrijk dat je onderscheidend bent ten opzichte van je concurrenten. Consumenten willen tegenwoordig snelheid, gemak en op dit moment vooral zekerheid. Als een klant online een reis wil boeken dan wil de klant een bepaalde zekerheid, dat alles goed geregeld is en dat de vakantie is zoals men die verwacht en waar men voor betaalt. Een bekend merk zorgt op het moment van oriëntatie ook voor vertrouwen én zorgt er voor dat een klant sneller die vakantie boekt.

Een goed voorbeeld waarbij branding een grote rol speelt zijn prijsvechters. Jouw prijzen hoeven namelijk niet altijd persé de goedkoopste te zijn, je kan juist ook meer inzetten op merkbeleving en kwaliteit. Waarom? Goedkope prijzen leveren je in eerste instantie veel klanten op, maar dit zorgt uiteindelijk niet voor loyale klanten die binding hebben met jouw merk. Als klanten alleen maar bij jou komen voor de prijs, dan zijn ze ook zo weer weg als iemand het nog goedkoper aanbiedt. Met die reden is het belangrijk dat klanten naar jou toe komen vanwege jouw merk, service en kwaliteit. Klanten willen een goede ervaring en een mooie herinnering overhouden aan hun vakantie, des te belangrijker is het om waar te maken wat je aanbiedt. Als de klant bij jou die onvergetelijke vakantie krijgt, is de kans groot dat hij de volgende keer weer bij jou terugkomt.

De e-learning Online Branding is ontwikkeld vanuit onze samenwerking met thuiswinkel.org.

Waar wacht je nog op: ga direct aan de slag via www.travelcollege.nl.

 

Waar heb jij een vraag over?

0
Je hebt aangegeven geen toestemming te geven voor het plaatsen van cookies. Sommige functies werken mogelijk niet zonder cookies. Mocht je jouw keuze willen wijzigen, dan kan dit altijd middels deze cookie-consent pop-up. Meer weten over de cookies die we gebruiken? Ga naar onze cookie-informatiepagina. Bekijk hier het privacybeleid van Reiswerk voor meer informatie over hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan.