Dé Netwerkkoning 2019 maakt zijn naam waar: Nick de Werd schudt op elk travel event handjes

Gepubliceerd op: 23-07-2019

Grote kans dat je hem gesproken hebt want de Netwerkkoning 2019 maakt zijn naam waar. Nick de Werd heeft tijdens de Travel Challenge flink handjes geschud en is sindsdien op meerdere travel events gezien. Wie is deze bevlogen en nieuwsgierige student Bedrijfskunde? Ontdek hoe de Travel Challenge zijn opening naar de reiswereld is geworden en hoe hij de exposure gebruikt om een stageplek te bemachtigen.

 
Wat dacht je toen je als winnaar werd omgeroepen?

Nick: "WOW! was de eerste reactie die door mijn hoofd heen ging, en met een grote glimlach op mijn gezicht liep ik het podium op toen mijn naam werd omgeroepen. Juist omdat je 5 dagen lang bijna 24 uur met elkaar aan het werk bent, zie je hoe goed de andere studenten om je heen presteren en kwam de titel Netwerkkoning als een leuke verrassing."
 
En niet voor niets is Nick verkozen tot Netwerkkoning 2019. Hij vertelt: “Het was eigenlijk best een grappig moment, want op het moment van omroepen stond ik net kennis te maken met Erik Reuver (Directeur SGR). We hadden elkaar net toegevoegd op LinkedIn."

Zo zie je maar, netwerken houdt nooit op!

 


De jury was vooral te spreken over de zichtbaarheid van Nick in de groep, maar ook de ruimte die hij aan zijn teamgenoten gaf om hun ideeën te delen. Zeker als er onenigheid ontstond probeerde hij als facilitator te functioneren om zo iedereen aan het woord te laten komen. Daarnaast vond de jury hem bevlogen en viel hij op door zijn oprechte interesse. Het motto: “blijf nieuwsgierig” zoals Frank Oostdam al tijdens de opening van de Travel Challenge zei, lijkt Nick op het lijf geschreven.

 

Wat betekent het voor jou om als Netwerkkoning verkozen te zijn?

Nick: “Een ontzettende beloning, en misschien ook wel bevestiging. Bij mijn eerste baantje werd ik zelfs grijze muis genoemd. Daarom is het éxtra leuk om nu een bevestiging te krijgen op de ontwikkeling die ik op dit gebied heb doorgemaakt de afgelopen jaren.”
 
Het is ook best bijzonder als je zo makkelijk contact legt en constant nieuwe gesprekken aangaat. Wat zou je daarin aan anderen adviseren die ook graag meer willen netwerken? Nick: “Het is een kwestie van durven. Juist door op de Travel Challenge veel vragen te stellen aan de meegereisde professionals, kon ik een goed beeld krijgen welke bedrijven mij aanspraken. Soms ging dit over het bedrijf zelf, soms over het eten of het weer, het maakt niet uit waar het ijs mee gebroken wordt, maar als het gesprek eenmaal op gang is dan is het moeilijkste deel achter de rug.”
 


Hoe gaat het winnen van Netwerkkoning 2019 hier een rol in spelen?

Door de winst als Netwerkkoning ben ik nóg meer opgevallen bij de professionals die mee waren naar Turkije. Dit maakte het ook makkelijk om de vertegenwoordigers van de reisbedrijven na de Travel Challenge te connecten via LinkedIn. Via deze weg ben ik actief op zoek naar een stageplek vanaf september 2019 en ben ik volop in gesprek."

De winst heeft mij zeker exposure opgeleverd!

 

Welke events heb je bezocht als netwerkkoning?

Nick vertelt: "Ik ben via mijn connectie met Sebastiaan Corstjens (Emerce) uitgenodigd voor Emerce Next. Ontzettend interessant om mijn kennis over AI en Blockchain, waar we tijdens de Travel Challenge aandacht aan hebben besteed, uit te breiden en tijdens dit congres de impact op het ecosysteem van de reiswereld te ontdekken. Ook heb ik een rondleiding achter de schermen gekregen in de Beurs van Berlage. Geweldig om te merken dat er door het netwerken deuren opengaan waar je normaal niet komt."


(Eigen foto's Nick tijdens Emerce Next & de Travel BBQ)

"Zo ook mijn aanwezigheid op de Travel BBQ. Ze zeggen weleens: een brutaal mens heeft de halve wereld. Het leek mij super interessant om op dit event mijn netwerk verder uit te breiden en door het spreken van de juiste mensen is het mij gelukt om een uitnodiging te ontvangen voor de jaarlijkse Travel BBQ van ANVR & Schiphol. Normaal gesproken komen hier alleen directeuren en managers uit de reiswereld. Het was dan ook geweldig om met de top van de reiswereld te kunnen spreken en hier mijn visitekaartje achter te laten."
 

Wat wil je bereiken in de reiswereld?

Nick: "De Travel Challenge was voor mij de opening naar de reiswereld. Ik heb ontdekt hoe dynamisch en uitdagend de reiswereld is en wil mij heel graag verder ontwikkelen in deze branche. Momenteel zit ik in de laatste fase van mijn studie Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit en was het tijd voor een toffe stageplek. Deze heb ik gevonden bij KLM! Ik ga hier stage lopen op de customer contact afdeling en zal verschillende opdrachten gaan doen om het klantcontact van KLM te verbeteren en optimaliseren. Mijn keuze voor deze stage is dan ook mede tot stand gekomen door de inspiratie die ik tijdens de Travel Challenge heb opgedaan op het gebied van innovaties binnen de reiswereld. Eigenlijk ga ik dus verder waar ons idee van de Travel Challenge is geeindigd. En daarna? Ondertussen heb ik mijn carriererugzak flink gevuld door de Travel Challenge en ben ik klaar voor alle uitdagingen en kansen die de reiswereld voor mij in petto heeft!"
 
En die connecties? Dat zit wel snor. Nick de Werd heeft zijn netwerk in de reiswereld flink uitgebreid en zal ook in de toekomst de wereld tegemoet treden met deze nieuwsgierige blik.


 Nick tijdens de eindpresentatie van zijn team
 

Reiswerk over deze uitblinkerscategorie

​Tijdens de Travel Challenge waren er meerdere prijzen te verdienen. Zo hebben we dit jaar vier categorieën in het leven geroepen die op basis van de PPA (Persoonlijke Profiel Analyse) bepaalde eigenschappen in het zonnetje zetten, namelijk: Netwerkkoning, Teamplayer, Breinbreker en Inspirator. De winnaars blonken extreem uit op juist dat vlak en wonnen naast de award ook een volledig verzorgd diner voor twee personen bij Corendon Village Hotel Amsterdam!

Benieuwd naar de andere uitblinkers en de winnares van de Travel Challenge? Lees hun belevenissen of neem een kijkje op de impressiepagina van de Travel Challenge:

 


Waar heb jij een vraag over?

0
Je hebt aangegeven geen toestemming te geven voor het plaatsen van cookies. Sommige functies werken mogelijk niet zonder cookies. Mocht je jouw keuze willen wijzigen, dan kan dit altijd middels deze cookie-consent pop-up. Meer weten over de cookies die we gebruiken? Ga naar onze cookie-informatiepagina. Bekijk hier het privacybeleid van Reiswerk voor meer informatie over hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan.