Reiswerk Studenten Challenge levert vijf unieke concepten op voor innovatie in reisbranche

Gepubliceerd op: 29-05-2018

De zevende editie van de Reiswerk Studenten Challenge, die 25 mei begon op Ibiza, is vandaag tot een succesvol eind gekomen. 64 studenten en young professionals van ruim 20 verschillende opleidingsrichtingen gingen tijdens deze unieke businesscourse de strijd met elkaar aan in het bedenken van innovatieve concepten voor de reisbranche. En met succes! Schiphol, Transavia, D-rt Groep, Vacanceselect en ANWB Reizen adopteerden in totaal vijf concepten en spraken de intentie uit om samen met de bedenkers de haalbaarheid te onderzoeken binnen het bedrijf.

Vijf innovatieve concepten voor de reisbranche

Reiswerk organiseert jaarlijks de Reiswerk Studenten Challenge voor de beste hbo- en wo-studenten van Nederland. De hoofdopdracht tijdens de Challenge is de ontwikkeling van een uniek en innovatief concept voor de reisbranche.

D-rt Groep gaat de haalbaarheid bekijken van het idee ‘Blockbaan’: een blockchain oplossing ten behoeve van de flexibilisering van de arbeidsmarkt, wat young professionals de kans biedt om met verschillende opdrachten bij meerdere opdrachtgevers aan de slag te gaan. Daarnaast adopteerden zij het ‘Trippie’ concept: een app die de reiziger op locatie helpt om de ideale trip samen te stellen.

Vacanceselect is enthousiast over een concept omtrent imagobuilding voor glamping en nodigt de bedenkers hiervan uit om verder te praten over de mogelijkheden.

ANWB Reizen gaat in gesprek met het team dat het concept ‘Mood Travel’ presenteerde. Dit concept biedt de consument een op maat reisaanbod op basis van zijn of haar zelf samengestelde moodboard.

Winning team: The Dutch Dream

Schiphol, en in een later stadium ook Transavia, ziet mogelijkheden voor uitwerking van een concept om de Schipholbeleving nog meer Nederlandse identiteit te geven.  Het concept werd uitgedacht door team ‘The Dutch Dream’, die er uiteindelijk vandoor ging met de Team Award. Ginny Kool (Hogeschool Tio), Marieke van Keeken (Wageningen Universiteit), Iris Sijm (NHTV), Kimberly de Ruiter (Saxion), Mariska Zuurbier (InHolland), Rutger Geerling (Saxion), Fleur Smale (NHL Stenden) en Susanne de Haas (Erasmus Universiteit) ontvangen dankzij hun teamwinst free tickets voor het Reiswerk Learning Event, Emerce e-Travel en de ANVR/Schiphol Travel BBQ.

Reiswerk Talent 2018: Ilse van Ipenburg

Ilse van Ipenburg, masterstudent Sustainability Science & Policy aan Maastricht University, is tijdens de Reiswerk Studenten Challenge uitgeroepen tot Reiswerk Talent 2018. Van Ipenburg viel op vanwege haar verbindingskracht, conceptueel denkvermogen, sterke communicatieve skills en algehele presentatie tijdens de Challenge.  Zij wint een free ticket voor deelname aan het ANVR-congres 2018 in Portugal, een jaar Reiswerk ambassadeurschap en deelname aan diverse netwerkevents.

Unieke businesscourse voor de reisbranche

De Reiswerk Studenten Challenge biedt reisbedrijven de ultieme kans om in contact te komen met aanstormend talent met een e-commerce, IT, online marketing, business intelligence of toerisme achtergrond. Deelnemende studenten en young professionals krijgen tijdens de businesscourse alle ruimte om te netwerken met ceo’s, hr-managers en vakinhoudelijke specialisten van de aanwezige bedrijven om er wellicht een stage, traineeship of baan aan over te houden. Zij laten hun talent zien en maken kennis met levensechte reisbranchedilemma’s tijdens de speciaal ontwikkelde Reiswerk Game. De game bestaat uit een aantal unieke opdrachten waarin deelnemers in teamverband kunnen laten zien waar hun talenten liggen. De deelnemers worden hierin begeleid en gecoacht door professionals uit de branche.

Deelnemende bedrijven en onderwijsinstellingen

De Reiswerk Studenten Challenge wordt mede mogelijk gemaakt door: Sunweb Group, Schiphol, Transavia, ANWB Reizen, Airtrade, Estivant Vakanties, D-rt groep (D-Reizen en VakantieXperts), Corendon, ATPI, Buro Scanbrit, De Jong Intra Vakanties, Pelikaan Reizen, Thika Travel, Vacanceselect, Calamiteitenfonds, SGR en ANVR.

Reiswerk motiveert onderwijs en bedrijfsleven tijdens en in aanloop naar de Reiswerk Studenten Challenge intensief om de samenwerking te verstevigen. NHTV Breda university of applied sciences, hogeschool Saxion, NHL Stenden hogeschool, hogeschool Tio en hogeschool InHolland zijn al vanaf het begin betrokken bij het event.

Join in on the fun!

Ben je benieuwd wat er verder allemaal is gebeurd? Wil je als future talent volgend jaar ook meedoen aan dé business course van de Travel Industrie? Of als (reis)bedrijf jouw bijdrage leveren aan hét visitekaartje van de travel industrie richting toekomstig top talent?

Klik hier voor alle informatie over de Reiswerk Studenten Challenge!

Waar heb jij een vraag over?

0
Je hebt aangegeven geen toestemming te geven voor het plaatsen van cookies. Sommige functies werken mogelijk niet zonder cookies. Mocht je jouw keuze willen wijzigen, dan kan dit altijd middels deze cookie-consent pop-up. Meer weten over de cookies die we gebruiken? Ga naar onze cookie-informatiepagina. Bekijk hier het privacybeleid van Reiswerk voor meer informatie over hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan.