Opleiding:

Masterclass Modern Leidinggeven

  • Opleidingsniveau HBO
  • Opleider ResetManagement
  • Standplaats Zeist

Kern van de opleiding

MASTERCLASSES “MODERN LEIDINGGEVEN MET FOCUS OP DE KLANT EN OP VERANDERING” 

Wij hebben een aantal jaar geleden gezamenlijk met Reiswerk een serie masterclasses ontwikkeld voor modern leidinggeven rondom het thema “Focus op de Klant, Focus op Verandering”, die de leidinggevende reisprofessional op praktische wijze ondersteunt. Gezien de positieve reacties op de voorgaande series waaraan inmiddels vele reisprofessionals van diverse touroperators, reisbureaus, OTA’s en TMC’s hebben deelgenomen, zijn er voor het 2017 wederom nieuwe series in de planning opgenomen. 

Deze 3 masterclasses bieden leidinggevenden in de reisindustrie, praktische handvatten om op oplossingsgerichte wijze zelf procesveranderingen door te voeren, klantgerichtheid te optimaliseren in de organisatie en effectief te sturen op gewenst gedrag van medewerkers.  

Met het organiseren hiervan willen wij een bijdrage leveren aan de verdere professionalisering van de branche, waar het leveren van toegevoegde waarde, efficiency en klantgerichtheid bovenaan de prioriteitenlijst van ieder reisbedrijf staan.  

DETAILS 
Masterclass 1: “Oplossingsgericht procesveranderingen doorvoeren”
In deze masterclass komen de volgende vraagstukken aan bod:
• Creatief en oplossingsgericht benaderen en doorvoeren van veranderingen of verbeteringen aan (klant)processen 
• Hoe zorg ik dat ik mijn doel bereik en tegelijk rekening hou met alle tegengestelde belangen van diverse partijen.
• Hoe zorg ik er voor dat medewerkers eigenaarschap nemen op (verander) acties
• Hoe realiseren we morgen succes?
Kernbegrippen: oplossingsgericht, zelf doen, eigenaarschap nemen, snel resultaat 

Masterclass 2: “Overtreffen van verwachtingen van je (interne) klant”.
In deze masterclass komen de volgende vraagstukken aan bod:
• Hoe kom je daadwerkelijk tot het begrijpen van je (interne) klant 
• Wie is jouw (interne) klant en wat is jou toegevoegde waarde voor deze klant. 
• Hoe zorg je er voor dat je deze toegevoegde waarde in één keer goed levert?
• Wat ga jij morgen doen om de verwachtingen van jouw (interne) klant te overtreffen?
Kernbegrippen: inzicht en begrijpen, klantgericht denken, toegevoegde waarde, overtreffen verwachtingen 

Masterclass 3: “Hoe organiseer en stuur je gewenst gedrag “
In deze masterclass komen de volgende vraagstukken aan bod: 
• Hoe introduceer je een verandering, zodanig dat medewerkers hier enthousiast mee aan de slag gaan?
• Hoe beïnvloedt en organiseer je gewenst gedrag 
• Hoe bevestig en borg je gewenst gedrag?
• Hoe zet je dit weg in je eigen organisatie?
Kernbegrippen: effectief leidinggeven, sturen vanuit respect en interesse, eigenaarschap, duurzaam veranderen

Wat kun je ermee?
Aan de hand van een aantal praktijkvoorbeelden zullen de deelnemers praktische handvatten worden geboden om de besproken onderwerpen te spiegelen aan hun eigen organisatie en toe te passen.  

Voor wie zijn deze masterclasses bedoeld? 
De masterclasses zijn primair gericht op operationeel leidinggevenden in de reis- en luchtvaartindustrie, die klantgericht werken willen optimaliseren, succesvol veranderingen willen doorvoeren en gewenst gedrag van zijn/haar medewerkers willen bewerkstelligen. 

Waar, wanneer en hoeveel?  
Voorjaar Najaar
MC 1 Do. 09 mar 2017 MC 1 do 21 sep 2017
MC 2 Do 06 april 2017 MC 2 do12 okt 2017
MC 3 Di 16 mei 2017 MC 3 do 09 nov 2017 

Locatie:  
De Masterclasses in het voorjaar zullen worden gegeven bij de ANVR in Baarn. De najaar sessies hetzij bij ResetManagement in Zeist of op een alternatieve centraal gelegen locatie. 

Prijs: € 295 per persoon ex BTW voor de 3 masterclasses tezamen. 

Meer gegevens:
• Inschrijven kan door een mail te sturen naar : 
coaching-training@cbtravelconsultancy.nl onder vermelding van : ‘Reiswerk MC’ met toevoeging ‘voorjaar 2017’of ‘najaar2017’
• Tijdsduur per Masterclass: 4 uur  
• Aanvang 11.00– tot 15.00 uur, incl. broodmaaltijd.  
• Minimum aantal deelnemers: 6 | Maximum: 10 
• De inschrijving mag kosteloos worden overgedragen aan een collega indien je onverhoopt zelf niet kunt deelnemen aan een of meerdere van de masterclasses. 
• Bij annulering tot 2 weken voor aanvang van de serie wordt 50% kosten in rekening gebracht. Daarna is 100% van het cursusbedrag verschuldigd. 
• Deelnemers krijgen na afloop een deelname certificaat.

Verdieping van de opleiding

 

Entree vereisten

 

Over de opleider

Waar heb jij een vraag over?