Opleiding:

Schrijfexpressie

  • Opleidingsniveau MBO
  • Opleider Bureau TRM
  • Standplaats Leiden

Kern van de opleiding

Schrijfexpressie is een nieuwe methode om aantrekkelijk en klantgericht te leren schrijven.

Is het je weleens opgevallen dat het bij klantvriendelijk en klantgericht communiceren altijd over mondelinge communicatie gaat? Schrijfexpressie biedt de vervolgstap met een gerichte aanpak om klantgericht en klantvriendelijk te schrijven. 
Aantrekkelijk schrijven leer je met Schrijfexpressie door ook het gevoel een rol te laten spelen. Wat doet een tekst met je als je die leest? Wat wil je zelf oproepen bij de lezer als je schrijft? 
Schrijfexpressie is een traject van ongeveer drie maanden en bestaat uit vijf onderdelen:
1. Analyse van de huidige manier van schriftelijk communiceren van de individuele deelnemer met een op maat gemaakt actieplan
2. Twee dagen training met de gehele groep
3. Workshop ‘Bewegen op tekst’ met de gehele groep
4. Keuzemodule (een specifiek onderwerp bijvoorbeeld rapporten, klachtenbrieven, offertes of webteksten schrijven)
5. Coaching gedurende het gehele traject met individuele begeleiding 

We sluiten af met een groepsbijeenkomst.

Schrijfexpressie is bedacht en wordt uitgevoerd door Tineke Ras Marees.
Door haar jarenlange ervaring in de sector van toerisme en recreatie is Tineke in staat om diep in te gaan op de veranderingen in de reiswereld en de gevolgen die dat heeft voor schriftelijke communicatie.

Het eerstvolgende traject start bij voldoende deelname in september met de beoordelingsanalyses.

Het is ook mogelijk om het traject of een deel van het traject individueel te volgen. De aanpak is dan maatwerk, de prijs op offertebasis.

Verdieping van de opleiding

 

Entree vereisten

 

Over de opleider

Waar heb jij een vraag over?