Onderzoeksagenda

Consumenten veranderen, reisbedrijven veranderen en functies in de reisbranche veranderen. In zo’n dynamische omgeving is het belangrijk dat er goed inzicht is van alle ontwikkelingen die van belang zijn voor de reisbranche. Reiswerk investeert daarom in onderzoek naar ontwikkelingen die de toekomst van de reisbranche gaan bepalen.

Samen met de branche ontwikkelde Reiswerk de Onderzoeksagenda Reisbranche. Deze onderzoeksagenda geeft richting aan het onderzoek op hogescholen en universiteiten en stimuleert onderzoek naar onderwerpen waar de branche behoefte aan heeft. Er zijn vijf hoofdthema's voor wetenschappelijk en hbo-onderzoek benoemd:
  1. De maatschappelijke betekenis van toerisme;
  2. De integratie van duurzaamheid in de toeristische keten;
  3. De veranderde consument en medewerker en wat dat betekent voor de reisbranche;
  4. Innovatie in de reisbranche;
  5. Governance.
Studenten aan een hogeschool of universiteit die onderzoek doen naar één van de thema’s uit de Onderzoeksagenda Reisbranche kunnen in aanmerking komen voor de Reiswerk onderzoeksbeurs of een subsidie voor promotieonderzoek (PhD).

Inmiddels is het niet meer mogelijk om in aanmerking te komen voor de Reiswerk onderzoeksbeurs of de subsidie voor promotieonderzoek.
 

Waar heb jij een vraag over?

0
Je hebt aangegeven geen toestemming te geven voor het plaatsen van cookies. Sommige functies werken mogelijk niet zonder cookies. Mocht je jouw keuze willen wijzigen, dan kan dit altijd middels deze cookie-consent pop-up. Meer weten over de cookies die we gebruiken? Ga naar onze cookie-informatiepagina. Bekijk hier het privacybeleid van Reiswerk voor meer informatie over hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan.