Veelgestelde vragen

Mijn medewerker is meerdere keren per jaar ziek. Wat kan ik doen?

Als een medewerker meerdere keren per jaar kortdurig ziek is, liggen er veelal redenen aan ten grondslag. Probeer met jouw medewerker bespreekbaar te maken wat er speelt en onderhoud extra contact.

Bekijk het antwoord

Mijn medewerker meldt zich ziek tijdens zijn of haar vakantie, wat moet ik doen?

Het is aan te raden om de medewerker te adviseren zo spoedig mogelijk een lokale medische dienst in te laten schakelen voor een medische verklaring.

Bekijk het antwoord

Wat houdt de Wet Verbetering Poortwachter in die geldt bij zieke medewerkers?

De Wet verbetering poortwachter is van kracht sinds 1 januari 2002. Alle wettelijke verplichtingen rondom verzuim voor werkgever en medewerker zijn vastgelegd in deze wet.

Bekijk het antwoord

Hoe bouw ik een goed verzuimdossier voor een zieke medewerker op?

Als jouw medewerker ziek is zullen er regelmatig telefonische of persoonlijke gesprekken plaats moeten vinden. Het verslag dat van deze gesprekken wordt gemaakt, leg je vast in het verzuimdossier.

Bekijk het antwoord

Werken voor merken

Waar heb jij een vraag over?

0
Je hebt aangegeven geen toestemming te geven voor het plaatsen van cookies. Sommige functies werken mogelijk niet zonder cookies. Mocht je jouw keuze willen wijzigen, dan kan dit altijd middels deze cookie-consent pop-up. Meer weten over de cookies die we gebruiken? Ga naar onze cookie-informatiepagina. Bekijk hier het privacybeleid van Reiswerk voor meer informatie over hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan.