Mijn medewerker meldt zich ziek. Wat moet ik doen?

Allereerst zorg je ervoor dat de ziekmelding wordt geregistreerd. Daarnaast is het belangrijk om in het eerste telefonische contact de volgende vragen te stellen aan jouw medewerker:

  • Wat is de oorzaak van de ziekte? (Een medewerker hoeft hier geen antwoord op te geven vanwege de huidige privacywetgeving)
  • Verwacht jouw medewerker kort- of langdurig ziek te zijn?
  • Is er volgens jouw medewerker een verband is tussen het verzuim en het werk?
  • Kan er werk overgedragen worden aan collega's?
  • Zijn er werkzaamheden die hij of zij wél nog zou kunnen uitvoeren?
  • Welk (verpleeg)adres en telefoonnummer heeft jouw medewerker?
0
Je hebt aangegeven geen toestemming te geven voor het plaatsen van cookies. Sommige functies werken mogelijk niet zonder cookies. Mocht je jouw keuze willen wijzigen, dan kan dit altijd middels deze cookie-consent pop-up. Meer weten over de cookies die we gebruiken? Ga naar onze cookie-informatiepagina. Bekijk hier het privacybeleid van Reiswerk voor meer informatie over hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan.