Hoe haal je het maximale uit LinkedIn

Linkedin is een professionele netwerksite en verbindt Linkedin professionals uit de branche met elkaar. Daarnaast kan Linkedin je helpen bij het vinden van een baan, freelance werk, klanten of potentiële partners. Het wordt beschouwd als een online CV en deze kan je gebruiken als visitekaartje om met de juiste mensen in contact te komen. Dit geldt natuurlijk niet alleen voor je persoonlijke account maar zeker ook voor je zakelijke account (bedrijfspagina). Het is daarom belangrijk dat je zowel je persoonlijke als zakelijke account goed inricht. 

Als je eenmaal een LinkedIn profiel hebt aangemaakt, is het belangrijk dat je:
 
  • Actief bent en reageert op berichten van je connecties
  • Lid wordt van groepen die je interessant en relevant vindt
  • Jouw netwerk uitbreidt
  • Jouw expertise laat zien en zelf content toevoegt
Als je er actief mee aan de slag gaat kan het een zeer krachtig kanaal zijn om je te profileren en te laten zien wie jij bent! Als je dit voor elkaar hebt, dan wordt het misschien tijd om te gaan adverteren op LinkedIn. Maar hoe pak je dit aan en wat heb je daarvoor nodig? We hebben wat tips voor je op een rijtje gezet.
 

Slim adverteren op LinkedIn: tips & tricks

In de eerste plaats zijn LinkedIn gebruikers op zoek naar nieuwe kennis en professionele kansen. De een zal zoeken naar een nieuwe baan of opdracht, en de ander juist naar een nieuwe werknemer. Steeds meer leden kiezen er dan ook voor om te adverteren om hun doelgroep en doelstelling te bereiken. Ben jij dat ook van plan? Dan leggen we je graag kort en krachtig uit hoe dat in zijn werk gaat.

Zeven stappen om succesvol te adverteren

Met ruim een half miljard gebruikers is LinkedIn hét platform om je doelgroep te bereiken. Zeker wanneer je hier gaat adverteren. Je kunt dan namelijk onder andere targeten op sectoren, bedrijfsgroottes, functietitels, vaardigheden en bedrijfsnamen. De vraag is alleen: hoe kun je dit het beste aanpakken? Met deze zeven stappen is de kans groot dat je succesvol adverteert.
Lees meer

Bereik specifiek je doelgroep

Adverteren op dit platform loont. Niet zo gek ook, met maandelijks 4,4 miljoen actieve Nederlandse gebruikers. LinkedIn zegt zelfs dat 4 van de 5 gebruikers bedrijfsbeslissingen neemt. Dus wil je een zakelijke doelgroep bereiken? Dan is het zeker een aanrader om LinkedIn adverteren aan je marketingmix toe te voegen. Het voordeel van adverteren is dat jij zelf bepaalt wie je bericht te zien krijgt.

Waar heb jij een vraag over?

0
Je hebt aangegeven geen toestemming te geven voor het plaatsen van cookies. Sommige functies werken mogelijk niet zonder cookies. Mocht je jouw keuze willen wijzigen, dan kan dit altijd middels deze cookie-consent pop-up. Meer weten over de cookies die we gebruiken? Ga naar onze cookie-informatiepagina. Bekijk hier het privacybeleid van Reiswerk voor meer informatie over hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan.