De rol van social media in marketing

Iedereen is wel bekend met social media, maar privé een post plaatsen is makkelijker dan als je een post wil plaatsen voor je bedrijf. Waar moet je op letten, wat moet je nou wel en wat niet doen? Door goed om te gaan met sociale media worden bedrijven en merken deel van het 'netwerk' waardoor ze sneller en beter vertrouwd worden. Social media speelt dan ook een hele belangrijkere rol in de marketing van bedrijven. Wij geven je graag wat tips.
 

6 key elementen voor klantenservice via social media

Als klanten een vraag of klacht hebben, weten ze het bedrijf steeds vaker op social media te vinden. Als je bedenkt dat 67% van de consumenten met een probleem of vraag op social media naar een snelle oplossing zoekt dan is het een goed plan om klantenservice een onderdeel te maken van social media strategie. We geven je zes belangrijke elementen om dit succesvol voor elkaar te krijgen. 

Klantrelaties verbeteren door ‘menselijke toon' op social media

In tijden van onder andere Facebook-datalekken en snel veranderend social media gedrag van consumenten is het voor bedrijven lastig om de weg niet kwijt te raken op social media. Vaak rijst de vraag hoe zij met hun online activiteiten op een goede manier in contact kunnen blijven met de wispelturige consument.

Zeven zomerse social media tips

We zitten midden in de zomer en we krijgen er maar geen genoeg van. Het hangt niet alleen in de lucht, ook op social media vliegen de sunny vibes je om de oren. Stralen jouw social media kanalen ook een zomers sfeertje uit, of kunnen die nog wel een verfrissing gebruiken? Dat is zo gebeurd met deze zeven tips.

Social Commerce: de trends met praktische tips

Social Commerce is nog steeds een relatief nieuw marketinggebied en zelfs de meest vooruitstrevende merken zijn nog druk bezig met testen en leren. En niet voor niets, want het biedt volop nieuwe kansen. Naast het creëren van vraag op social media, kunnen gebruikers nu ook direct kopen wat ze voorbij zien komen. Met Social Commerce kom je namelijk direct op de gewenste productpagina terecht. Je pakt je doelgroep wanneer het enthousiasme het grootst is. 

Social Commerce voor een supersnelle verkoop: doe jij al mee?

Wist je dat er 20 miljoen Nederlandse social media accounts zijn? Je kunt er dus gewoon echt niet meer omheen: social media hoort in je marketingstrategie. Ja, dat wist ik al, horen we je denken. Maar hoe zitten jullie inmiddels met Social Commerce? Oftewel: gebruiken jullie Facebook, Pinterest, LinkedIn en Instagram al als verkoopplatform?  Deze nieuwe mogelijkheid biedt enorm veel potentieel.  
 

Hoe haal je het maximale uit LinkedIn

Linkedin is een professionele netwerksite en verbindt Linkedin professionals uit de branche met elkaar. Als je er actief mee aan de slag gaat kan het een zeer krachtig kanaal zijn om je te profileren en te laten zien wie jij bent! Maar hoe pak je dit aan en wat heb je daarvoor nodig? We hebben wat tips voor je op een rijtje gezet.

Waar heb jij een vraag over?

0
Je hebt aangegeven geen toestemming te geven voor het plaatsen van cookies. Sommige functies werken mogelijk niet zonder cookies. Mocht je jouw keuze willen wijzigen, dan kan dit altijd middels deze cookie-consent pop-up. Meer weten over de cookies die we gebruiken? Ga naar onze cookie-informatiepagina. Bekijk hier het privacybeleid van Reiswerk voor meer informatie over hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan.