Financiële zorgen

Een onderwerp waar niemand graag over praat maar wat helaas wel regelmatig voorkomt: financiële zorgen. Uit onderzoek blijkt dat medewerkers met schulden vaker uitvallen met psychische klachten en dat wil je als werkgever natuurlijk voorkomen. Ook wil je voorkomen dat er loonbeslagen op de mat vallen, want die kosten veel tijd voor de salarisadministratie om te verwerken. We zetten de meest gestelde vragen over dit onderwerp voor je op een rij:

  1. Mijn medewerker heeft financiële problemen. Wat kan ik doen als werkgever?
  2. Ik heb voor mijn medewerker een loonbeslag ontvangen. Wat moet ik doen?

Je kunt ervoor kiezen om als werkgever preventief informatie aan medewerkers te verstrekken over goed omgaan met geld en bijvoorbeeld ook actief schuldhulptrajecten op te zetten. Dit kan zeer effectief zijn.

Meer informatie hierover vind je bijvoorbeeld bij het Nibud, zie www.nibud.nl. Het Nibud is een instantie waar zowel werkgevers als medewerkers veel informatie kunnen terug vinden over het oplossen van financiële problemen. Je kunt jouw medewerkers hier dus zeker naar doorverwijzen.

Reiswerk heeft in maart 2017 een workshop voor HR professionals verzorgd in samenwerking met het Nibud. Interesse in de presentatie? Neem contact op met Miranda Wiltenburg via miranda@reiswerk.nl

Waar heb jij een vraag over?

0
Je hebt aangegeven geen toestemming te geven voor het plaatsen van cookies. Sommige functies werken mogelijk niet zonder cookies. Mocht je jouw keuze willen wijzigen, dan kan dit altijd middels deze cookie-consent pop-up. Meer weten over de cookies die we gebruiken? Ga naar onze cookie-informatiepagina. Bekijk hier het privacybeleid van Reiswerk voor meer informatie over hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan.