Waarom is klantgerichtheid bij klantcontact zo belangrijk?
29 mrt 2018Travel College staat de hele maand maart in het teken van klantgerichtheid bij klantcontact. Want dat is enorm belangrijk als je nieuwe klanten wilt aantrekken en behouden. Uit onderzoek blijkt dat wanneer klanten gemak ervaren en loyaal zijn, er 94% meer kans is op herhaalaankopen. En daar draagt klantgerichtheid uiteraard een flink steentje aan bij.
Van verkoopproces tot klachtenafhandeling
Maar klantgerichtheid is niet alleen van belang tijdens het verkoopproces. Ook bij de nazorg komt dit om de hoek kijken. Maar wacht hierbij niet passief af tot je klachten binnenkrijgt, want maar liefst 60% van je ontevreden klanten klaagt namelijk niet. Tenminste, niet tegen jou. Maar reken maar dat ze hun ervaring wel degelijk delen met anderen. Het is dan ook aan te raden om geregeld te evalueren hoe tevreden je klanten cht zijn.
Bruikbare tips over klantgerichtheid
Mieke Hinfelaar is coach en bespreekt onder andere bovenstaande punten in haar webinar Klantgerichtheid in het klantcontact op Travel College. Ze geeft je onder andere bruikbare tips en inzichten hoe je het beste met je klanten kunt omgaan. Denk bijvoorbeeld aan vijf bruikbare stappen in klantgericht communiceren en de verschillende typen klanten. Maar ook klantbeheer komt aan bod: wat werkt wel, en wat juist niet?
Meer weten? Bekijk het webinar van de maand maart
Staan de belangen van de klant bij jou hoog in het vaandel, maar wil je daarbij de belangen van je eigen organisatie (en die van jezelf) niet uit het oog verliezen? Bekijk dan onze module van de maand maart: Klantgerichtheid in het klantcontact. In dit webinar geeft Mieke Hinfelaar je in 30 minuten inzicht in succesvol klantgerichte/commercile gesprekken voeren, zodat je zorg draagt voor de continuteit van de klanttevredenheid. En dus van jouw business.
Je vindt dit webinar onder Webinars op www.travelcollege.nl. Ben je hier nog niet eerder geweest? Meld je dan gratis en eenvoudig aan en stap de wereld binnen van online leren!