Schrijf je nu in voor de HR Expertmeeting op 27 juni om 13.30u "Hoe trek je nieuw talent aan voor jouw reisorganisatie?"

Offboarding

Er komt een moment dat je afscheid neemt van elkaar. Offboarding is de laatste fase van de employee journey. En ook dit is een belangrijk onderdeel om bij stil te staan.

Goed afscheid nemen

Een goed afscheid is cruciaal voor het gevoel dat een medewerker overhoudt aan de organisatie. Of het een vrijwillig vertrek is of niet uit eigen initiatief; het is van belang dat een medewerker zich gehoord en gerespecteerd voelt. Oud-medewerkers kunnen belangrijke ambassadeurs zijn van je organisatie.

Exitgesprekken

Exitgesprekken worden vaak wel gevoerd maar wat wordt er gedaan met de verkregen inzichten. Uit feedback van de vertrekkende medewerker en de opgedane kennis kan veel geleerd worden.

Bereid daarom het exitgesprek goed voor en zorg voor een veilige omgeving waarbij de medewerker zich vrij voelt om ervaringen te delen. Kies vaste momenten waarop de ontvangen feedback wordt geëvalueerd en check terugkomende verbeterpunten met je huidige medewerkers. Deze inzichten helpen om de employee experience te verbeteren.

Zorg ook voor een persoonlijk afscheid, spreek je waardering uit naar de medewerker en bedankt hem/haar voor de tijd dat ze werkzaam voor je zijn geweest. Via alumni-activiteiten kan je in contact blijven met oud-medewerkers.

Reiswerk heeft een model exitgesprek beschikbaar die kan helpen bij het voeren van de gesprekken.

cta.png

Niet gevonden wat je zocht?

We helpen je graag verder

Neem contact met ons op en we zorgen voor een passend antwoord op jouw vraag.