Promotieonderzoek

Reiswerk financiert in samenwerking met CELTH (Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality) wetenschappers die fundamenteel en breed promotieonderzoek doen naar één van de thema’s van de Onderzoeksagenda voor de Reisbranche.

Reiswerk, CELTH, de participerende hogescholen en de Wageningen Universiteit werken samen in het selectieproces en de toekenning van de subsidies op de voorgestelde promotieonderzoeken. Graag vertellen we je onderstaand meer over huidige onderzoeken.
 

Harald Buijtendijk

Innovatie in de reisbranche

Harald Buijtendijk is wetenschapper en daarnaast ook docent aan Breda University of Applied Sciences. Hij houdt zich bezig met internationaal onderwijs, onderzoek en projecten op het gebied van duurzaamheid en innovatie. Zeer relevante thema's voor onze sector.

Harald onderzoekt innovatie in de reisbranche. Harald vertelt: "Het  woordje ‘innovatie’ is in de jaren na de financiële crisis echt heel populair geworden. Iedereen wil er iets mee. De term innovatie, bijvoorbeeld op je visitekaartje, staat natuurlijk ook goed. Lekker hip and happening". In zijn onderzoek kijkt Harald niet naar het wat en waarom van innovatie, maar hoe innovatie werkt. Soms zelfs letterlijk dus. “Het gebruik van het woordje ‘innovatie’ heeft bijvoorbeeld al effecten op mensen en organisaties".
 
Het promotieonderzoek van Harald bestaat uit drie deelstudies, die inmiddels bijna afgerond zijn. In elke deelstudie neemt innovatie een andere vorm aan. Harald werkt binnen deze deelstudies samen met studenten van BUas en Wageningen Universiteit.

De eerste resultaten van het onderzoek van Harald vind je in de rechter kolom.
 

Annemiek van der Schaft

De impact van technologische ontwikkelingen op de toekomst van werk

Annemiek van der Schaft is op 1 januari 2017 gestart met haar onderzoek. Als HR professional binnen Breda University of Applied Sciences is ze geïnteresseerd in de impact van technologische ontwikkelingen op de toekomst van werk.

Het werken in de 21ste eeuw wordt gekenmerkt door snelle verandering, meer technologie - mensinteractie, nieuwe verdeling van taken en nieuwe vereisten ten aanzien van kwaliteiten van medewerkers. Van medewerkers wordt verwacht dat zij zich steeds aanpassen aan de nieuwe omgeving en zich uitgedaagd en vrij voelen om bij te dragen aan ontwikkelingen in organisaties. Door te kijken hoe medewerkers reageren op het proces van innovatie in de werkomgeving, kunnen we beter begrijpen hoe mensen omgaan met de uitdagingen van de toekomst. Door te weten wat men in deze context ervaart en hoe die ervaring tot stand komt vinden we mogelijk sleutels naar wendbaarheid en innovatief leiderschap.

De voorlopige resultaten van het onderzoek van Annemiek vind je in de rechter kolom.

Waar heb jij een vraag over?

0
Je hebt aangegeven geen toestemming te geven voor het plaatsen van cookies. Sommige functies werken mogelijk niet zonder cookies. Mocht je jouw keuze willen wijzigen, dan kan dit altijd middels deze cookie-consent pop-up. Meer weten over de cookies die we gebruiken? Ga naar onze cookie-informatiepagina. Bekijk hier het privacybeleid van Reiswerk voor meer informatie over hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan.