Trends in Travel: Deel 1

pexels-photo-209968.jpg.jpg

Bron: TravelNext

Gezichtsherkenning in terminals, higtech lifestyle treinen, een airline voor millenials en fitnessen in je hotelkamer. Bedrijven blijven innoveren en investeren om je reis zo aangenaam mogelijk te maken. TravelNext zette een paar veelbelovende innovaties op een rijtje, die Reiswerk graag met je deelt.

Gezichtsherkenning
De iPhone X is niet het enige apparaat dat gezichtsherkenning gebruikt om mensen te identificeren voor de veiligheid. Luchthavens en luchtvaartmaatschappijen omarmen deze technologie steeds vaker en gebruiken het om de wachtrijen, het papierwerk en de vereiste personeelsbezetting te verminderen. Hoewel je misschien bang bent dat dit je privacy zal schenden, is er geen manier om het tij te keren, dus je kunt net zo goed de voordelen accepteren en je krijgt een minder stressvolle reis als beloning.

Afgelopen zomer introduceerde Delta Air Lines zijn eerste biometrische bagagedrop-stations. De luchthaven van Dubai gaat, in samenwerking met Emirates, verder met het creren van camera-gelimiteerde gezichtsherkenningstunnels waar je doorheen loopt zonder te dat je hoeft te stoppen om naar een scherm te staren. Ondertussen is British Airways de eerste luchtvaartmaatschappij die self-service biometrische carriers gebruikt, net zoals Qantas en Air France. Schiphol en KLM werken aan een vergelijkbaar initiatief, net als JetBlue, dat instapkaarten met gezichtsscanning op de luchthaven Boston Logan heeft vervangen. Meer weten? Lees het op TravelNext!

Fitness
Hotels weten maar al te goed dat de sportscholen waar ze in investeren vaak niet worden gebruikt – mensen kunnen van nature lui zijn, maar toch blijft het verlangen naar een betere conditie bestaan. Met dat in gedachten nemen sommige hotels stappen om het de gasten zo gemakkelijk mogelijk te maken tijdens hun verblijf door in plaats daarvan fitnessapparatuur in de slaapkamers te plaatsen. Een groeiend aantal van Marriott’s Westin Hotels & Resorts in de VS, bijvoorbeeld, biedt nu een aantal kamers met hometrainers en online spinning klassen live of on-demand gestreamd naar ingebouwde schermen. Tegelijkertijd heeft Hilton haar Five Feet to Fitness-concept uitgerold naar hotels in Noord-Amerika, met mini-fitnessstudio’s plus een scherm voor op maat gemaakte on-demand trainingsklassen. Meer weten? Lees het op TravelNext!

Millennial Airline
Gericht op millennials, lanceerde Air France in december een nieuwe goedkope luchtvaartmaatschappij voor hipsters, waarmee een nieuw tijdperk werd ingeluid voor trendy luchtvaart gecreerd voor de jongere generatie. Joon is de eerste van een nieuwe generatie van millennial-gerichte airliners die extra kosten met een coole factor willen maskeren, met behulp van een low-cost airline-aanpak (tarieven beginnen bij 39 euro of $ 46) aangevuld met voorzieningen zoals een partnerschap met Airbnb Experiences, biologische snacks, gepcyclede uniformen van stewardessen uit gerecycleerde plastic flessen en een streaming-systeem tijdens de vlucht geprogrammeerd met zenders zoals Red Bull TV en Viceland .. Meer weten? Lees het op TravelNext!

Deel 2 volgt binnenkort!

cta.png

Niet gevonden wat je zocht?

We helpen je graag verder

Neem contact met ons op en we zorgen voor een passend antwoord op jouw vraag.