Vijf punten die je zou moeten verwijderen uit je LinkedIn profiel

Wanneer mensen nieuwsgierig naar je zijn, zullen ze al snel je naam Googlen om een eerste indruk van je te krijgen. Gaat het om het professionele vlak, dan gaan ze vaak linea recta naar LinkedIn. Geen gek idee dus om je LinkedIn pagina zo nu en dan even grondig te bekijken en informatie toe te voegen. Of te verwijderen! Want er kunnen zomaar dingen tussen staan die je succes misschien in de weg staan. Focus dus op de toekomst: welke kant wil je op met je carrire? Zorg dat je bezoekers op je pagina een wow-gevoel krijgen, en denken: die moeten we hebben voor onze openstaande vacature. We geven je vijf punten die je eventueel kunt verwijderen voor een positief effect. 
 

1. Verkeerde of irrelevante endorsements

Je netwerk kan je vaardigheden bevestigen. Het is eigenlijk een compliment dat diegene jou erg goed vindt op een specifiek vlak. Voor projectmanagement bijvoorbeeld, of online marketing. Misschien zul je denken: hoe meer endorsements, hoe beter. Maar dat is helaas niet het geval. Je wilt namelijk je specialisme tonen, en niet 10.000 verschillende dingen. Bedenk dus goed welke vaardigheden relevant zijn voor jouw carrire. Zorg ervoor dat je top drie vaardigheden perfect weerspiegelen hoe je bekend wilt worden. Dat zijn degenen die prominent worden weergegeven wanneer iemand naar jouw profiel kijkt. Staan er vaardigheden tussen waar je weinig mee wilt of die niet kloppen? Verwijder ze dan van je pagina.
 

2. Ervaringen die afleiden van je ambities

Het is helemaal niet gek als je een totaal andere wending hebt gemaakt in je carrire. Je moet je alleen afvragen in hoeverre je in dit geval de focus wilt leggen op je werkverleden die totaal geen link heeft met de kant die je op wilt gaan. Misschien is het verstandig om wat punten uit je werkverleden te verwijderen of flink samen te vatten. Tenzij je een heel goed verhaal hebt over hoe de vaardigheden uit je werkverleden je ondersteunen bij wat je vandaag de dag doet en wat je wilt doen. En het is natuurlijk ook belangrijk om progressie in je carrire te laten zien. Je kunt dus ook ervaringen uit het verleden groeperen onder n categorie, zoals Stages en Vroege Carrire-ervaring.


3. Afbeeldingen van lage kwaliteit

En dan bedoelen we niet alleen je hoofdafbeelding, maar alle beelden die je aan je profiel hebt toegevoegd. Zorg dat ze van hoge kwaliteit zijn en op de juiste manier zijn bijgesneden. Is dit niet het geval? Dan zegt het onbewust al iets over je gebrek aan aandacht voor detail. Denk aan een wazige foto, een onprofessionele selfie waar je nt niet helemaal goed op staat of een groepsfoto waarbij je de rest niet helemaal goed hebt afgeknipt. Hup, vervangen die beelden! Investeer in een professionele foto die je in het meest positieve en krachtige licht stelt. Je hele lichaam hoeft er niet op, laat de bezoekers vooral je gezicht zien.


4. Oude aanbevelingen

Net zoals mensen je kunnen endorsen voor een vaardigheid, kunnen ze ook een gedetailleerde aanbeveling op je pagina achterlaten. Je zult niet snel geneigd zijn deze te verwijderen, omdat het natuurlijk een compliment is dat diegene een positief verhaal over jou heeft geschreven. Maar het kan zomaar zijn dat die aanbeveling totaal niet meer van toepassing is op de richting die je op wilt met je carrire. In dat geval: delete.


5. In de derde persoon schrijven

Laten we eerlijk zijn, iedereen weet dat je je eigen LinkedIn-samenvatting hebt geschreven. Het is dan ook veel transparanter en directer om in de eerste persoon te schrijven, dan om te doen alsof iemand anders over jou vertelt. Wanneer je in de eerste persoon schrijft, creer je een gesprek tussen jou en de lezer, en dat helpt je om een authentiekere relatie met diegene op te bouwen. Zelfs CEO's (die waarschijnlijk wel iemand hebben die het voor hen schrijft), schrijven vanuit de ik-persoon. Dus mocht het nodig zijn: herschrijven maar, zonder gne!

cta.png

Niet gevonden wat je zocht?

We helpen je graag verder

Neem contact met ons op en we zorgen voor een passend antwoord op jouw vraag.