AI en ChatGPT toepassen in je werk? Schrijf je in voor de workshop en leer de basisprincipes! Meer informatie en inschrijven, klik hier.

Jouw employer brand doorvoeren: hoe doe je dat?

21 feb 2019

Bron: RecruitNow

Een sterk employer brand ontwikkelen. Nog nooit was de prioriteit zo hoog bij HR-professionals als nu. Lees hier de 5 redenen waarom employer branding jouw speerpunt moet zijn voor 2019!

Door een echt n consistent verhaal binnen je gehele arbeidsmarktcommunicatie te vertellen, kan jij het winnen van de concurrent. Het (langer) binden van talent aan de organisatie, is ook een van de voordelen van employer branding. Alles wat je naar buiten brengt, hoort je identiteit als werkgever te weerspiegelen. Maar hoe doe je dit dan? We leggen je dat in dit artikel graag uit met enkele inspirerende voorbeelden.

Vacatures

De vacature is vaak de eerste kennismaking van een kandidaat met jouw bedrijf. Het is dus belangrijk dat je daar al een duidelijk beeld van het bedrijf geeft. Denk bij het schrijven van je vacaturetekst daarom altijd: wat maakt ons bijzonder? En waarom wil iemand juist bij ons komen werken? Deze antwoorden vertaal je vervolgens in je vacaturetekst. In de tone of voice die bij jouw bedrijf past. Dit kan onder andere in de alinea ‘over ons’, maar bijvoorbeeld ook bij de arbeidsvoorwaarden en in de functieomschrijving. Bedenk wel dat de redenen om voor jouw bedrijf te gaan werken voor elke functie anders kunnen zijn. Houd daar rekening mee tijdens het schrijven. Lees hier hoe RecruitNow: werken aan groei dat doet.

Recruitment site

Jouw recruitment website is de plek waar alles samen komt. Je kan het ook wel zien als het visitekaartje van jouw werkgeversmerk (employer brand) in de vorm van ijzersterke arbeidscommunicatie. Alles wat je vertelt moet in lijn liggen met elkaar. Niet alleen qua teksten, maar ook in de kleurkeuzes die je maakt, de fotografie en video’s.
Dichtbij zijn is d belangrijkste kernwaarde van Luba. Kijk hier hoe Luba dit door heeft vertaald in hun branding.

Video

Beelden zeggen meer dan 1000 woorden. Dus waarom zou jij dat wat je vertelt op je website en in je vacatureteksten niet ook in beeld brengen? Daar hoeft helemaal geen dure filmcrew aan te pas te komen. Dat bewijst onder andere Coperatie VGZ: zij filmen hun vlogs namelijk ‘gewoon’ met een smartphone. Video’s en vlogs geven je de kans om het echte verhaal te vertellen (en te laten zien).  Een partij die dat ook goed heeft begrepen is woningstichting Rochdale

Social media

Als werkgever kan je social media om verschillende redenen inzetten. Onder andere voor het vinden van nieuwe collega’s of om jezelf te profileren als aantrekkelijk werkgever. Ook hier is het belangrijk dat je relevant bent voor je doelgroep en aansprekende, authentieke content verspreid. Door de taal van je doelgroep te spreken, vergroot je de kans om hen aan je te binden. YoungCapital spreekt de taal van hun doelgroep (studenten, starters en young professionals) als geen ander. 

Zoals je in bovenstaande voorbeelden al hebt kunnen zien, kan je jouw employer brand op allerlei manieren doorvoeren. Waar en hoe jij maar wil. Niet alleen online, maar ook op print, billboards, noem maar op. Zolang het maar past bij jouw organisatiecultuur en het verhaal cht is.

Meer weten over employer branding?

Wil jij weten hoe je jouw werkgeversmerk versterkt voor potentile n bestaande medewerkers? Bekijk dan het webinar "In 3 stappen van sterk verhaal naar sterk employer brand" op www.travelcollege.nl!

In dit webinar vertelt Deborah Hempenius, content marketeer bij online recruitment specialist RecruitNow, in 3 stappen hoe je van een sterk verhaal tot een sterk employer brand komt. Na het volgen van de webinar kan je meteen aan de slag om een ijzersterke employer value proposition te formuleren.

 

cta

Niet gevonden wat je zocht?

We helpen je graag verder

Neem contact met ons op en we zorgen voor een passend antwoord op jouw vraag.