Schrijf je nu in voor de HR Expertmeeting op 27 juni om 13.30u "Hoe trekken we nieuw talent aan voor de reisbranche?"

Vitaliteit

Werken aan gezondheid en vitaliteit is voor iedereen anders. Motivatie, ontspanning, voldoende eten en drinken zijn belangrijk. Wat kan je doen om vitaliteit in de organisatie te bevorderen?

Een lange termijnvisie en -strategie voor vitaliteit bieden duidelijkheid in de organisatie. Hierin wordt beschreven hoe er in de organisatie wordt naar vitaliteit, wat is er nodig en hoe verbindt je het met duurzame inzetbaarheid.

Door structureel aandacht te besteden aan gezondheidsthema’s laat je medewerkers zien dat welzijn belangrijk gevonden wordt. Het maken van een jaarkalender met onderwerpen waar aandacht aan besteed wordt zorgt kan zorgen voor meer betrokkenheid. Bepaal welke doelen er zijn voor het vitaliteitsbeleid en maak helder wat je wilt bereiken.

Om dit beleid te laten slagen is het belangrijk dat er genoeg draagvlak is in de organisatie. Niet alleen bij de medewerkers maar juist ook bij het management en de leidinggevenden. Leidinggevende hebben hierin een voorbeeldfunctie waarin ze niet alleen zeggen dat ze vitaliteit belangrijk vinden maar ook het goede voorbeeld te geven.

Het thema Vitaliteit is groot en kan je weerhouden om te starten maar soms is het gewoon een kwestie van beginnen. Een eerste stap kan zijn om te intern te kijken welke expertise er al in huis is en deze collega’s bij elkaar te brengen. Het aanstellen van een aantal enthousiaste vitaliteitsambassadeurs wil ook helpen.
Collega’s die activiteiten willen organiseren en aandacht blijven besteden aan het thema om medewerkers aan het denken te zetten wat ze zelf kunnen doen aan hun vitaliteit. Denk bijvoorbeeld aan het oprichten van een themagerichte werkgroep of de inzet van vitaliteitscoaches.

cta.png

Niet gevonden wat je zocht?

We helpen je graag verder

Neem contact met ons op en we zorgen voor een passend antwoord op jouw vraag.