Ben jij klaar voor de toekomst met 21st century skills?

30 apr 2019

Het klinkt zo eenvoudig: de 21st century skills geven aan wat je nodig hebt om succesvol deel te nemen aan de maatschappij van de toekomst. Maar hoe ga je hier als reisorganisatie mee om? En hoe zorg je ervoor dat jouw collega's voorbereid zijn op 21e eeuwse vaardigheden? 
 

De vaardigheden van de 21e eeuw

Het is een term die je de laatste tijd om de oren vliegt. Gewoon in het Nederlands betekent het de vaardigheden die je in de 21e eeuw wilt bezitten. Waarom? Omdat dit vaardigheden zijn die nu en in de toekomst essentieel zijn om goed te functioneren op de werkvloer. Belangrijk dus om hier als reisbedrijf bewust van te zijn.



De 21st century skills worden soms geassocieerd met de schoolgaande kinderen. Dit komt omdat deze lichting als eerste te maken krijgt met een aangepast lesprogramma, gefocust op de 21st century skills die verwacht worden van hen. Essentieel, want deze groep groeit op in dit tijdperk en zullen deze vaardigheden volledig moeten beheersen.

Maar niet alleen voor schoolgaande kinderen zijn deze vaardigheden van belangrijk. Binnen de reisbranche zullen we ons ook moeten blijven ontwikkelen om niet achter te raken. Ontdek daarom wat de 21st century skills zijn en hoe je aan de slag kunt gaan met het eigen maken van deze vaardigheden.
 

De 11 skills in kaart gebracht

Het nationaal expertisecentum leerplanontwikkeling SLO heeft de 11 vaardigheden van de 21st century in kaart gebracht. Het gaat bijvoorbeeld om vaardigheden als probleem oplossen en ict-basisvaardigheden. Op de website van SLO vind je een uitgebreide toelichting op het model en de vaardigheden

Benieuwd naar het volledige overzicht? Wij zetten de 21st century vaardigheden op een rijtje voor je:
 
  • Kritisch denken
  • Creatief denken
  • Probleem oplossen
  • Computational thinking
  • Informatie vaardigheden
  • ICT - basis vaardigheden
  • Media wijsheid
  • Communiceren
  • Samenwerken
  • Sociale & culturele vaardigheden
  • Zelfregulering

  • Ontwikkel je vaardigheden met Travel College

    Als reisorganisatie wil je niet achter blijven en jouw medewerkers voorbereiden op de 21st century skills die steeds belangrijker gaan worden. Maar hoe pak je dit aan? Wij lanceerde eind 2018 het online leerplatform Travel College voor medewerkers en werkgevers in de reisbranche. Dit platform helpt jou en je collega's om stappen te maken in de ontwikkeling van 21st century skills. Vele reismedewerkers zijn inmiddels aan het leren geslagen. Dat wil jij toch ook? Zorg dat je klaar bent voor de toekomst!


     

    De 21st century skills escape room: Kun jij ontsnappen?

    Om jou op weg te helpen organiseren we op 11 juni een inspiratiesessie. In deze inspiratiesessie vertellen we hoe je Travel College op een zo effectief mogelijke manier inzet binnen je reisorganisatie. Deze sessie is geschikt voor werkgevers die online leren wil integreren binnen een reisorganisatie. Ben je bijvoorbeeld leidinggevende, ondernemer of HR adviseur? Dan ben je van harte welkom bij deze inspirerende ochtend! 


    En fun wordt het zeker. We duiken namelijk de 21st century skills escape room in! De grote vraag is natuurlijk: kun jij daaruit ontsnappen? In de escape room leer je deze21st century skills toepassen in de praktijk. Kan jouw team kritisch denken? Hebben jullie het in je om out of the box te denken? En weten jullie hoe je de nieuwste technieken in kunt zetten om te ontsnappen? Een ervaring die je niet wilt missen!
     

    Aanmelden en informatie

    Wil je je graag aanmelden? Klik hier voor meer informatie. Heb je vragen over deze inspiratiesessie? Neem dan contact op met Miranda Wiltenburg, projectmanager Leren & Ontwikkelen bij Reiswerk, via miranda@reiswerk.nl.


    Bronnen: Skillstown, Frankwatching, Curriculum van de toekomst, Kennisnet.nl


     

    cta.png

    Niet gevonden wat je zocht?

    We helpen je graag verder

    Neem contact met ons op en we zorgen voor een passend antwoord op jouw vraag.