Schrijf je nu in voor de workshop 'Verbind verschillende generaties op de werkvloer' Meer informatie & inschrijven.

Dit vinden jullie van Travel College, en zo kunnen we het ng beter maken!

08 feb 2021

Travel College levert al ruim twee jaar een grote bijdrage aan de persoonlijke ontwikkeling van reismedewerkers. Tijdens de coronacrisis schoot het aantal gebruikers flink omhoog, waarbij dankbaar gebruik werd gemaakt van de vele beschikbare leermodules. Maar het kan natuurlijk altijd ng beter. Hoe? Lilian Steijsiger – derdejaars toerisme student aan Breda University of Applied Sciences – greep de uitdaging aan om erachter te komen hoe we Travel College nog waardevoller kunnen maken. Zij liep drie dagen per week stage, maar wegens onvoldoende werk door de coronacrisis heeft ze dit onderzoek als alternatieve opdracht ernaast uitgevoerd. Dankzij zowel een data-analyse als een enqute hebben we meer inzicht gekregen in het gedrag en de behoefte van de gebruikers van Travel College.

Op welke punten kunnen we Travel College verbeteren?
Maandelijks stijgt het aantal gebruikers van Travel College, en sinds afgelopen juni nog eens extra. Voornamelijk de diversiteit van het aanbod wordt gewaardeerd, waarbij de inhoud erg interessant wordt gevonden. In korte tijd spijkeren de reismedewerkers behoorlijk wat kennis bij. Er wordt dan ook gesproken van veel gemak: snel even tussendoor iets bijleren, waar en wanneer het hen uitkomt. Ook vinden ze het een groot pluspunt dat je certificaten kunt halen bij veel leermodules. Reismedewerkers zouden deze mogelijkheid het liefst bij nog meer modules zien. Daarnaast is het korte en krachtige dus fijn, maar toch mag er soms best nog iets meer diepgang zijn. Zo is er bij de taalmodules de wens om die in verschillende niveaus te volgen. Verder missen de gebruikers nieuwe aanbevelingen gebaseerd op hun interesses, en zouden ze meer aansluiting op de actualiteit willen zien. De e-learning fotografie viel bijvoorbeeld z in de smaak, dat gebruikers ook uitkijken naar meer vrijetijdsmodules.
 
De waardevolle tips van Lilian
Lilian heeft het onderzoek met plezier uitgevoerd en sluit af met een aantal bruikbare tips voor ons. Zoals om diepgaander onderzoek te doen naar hoe we gebruikers vaker terug kunnen laten keren op Travel College maar ook hoe we de leermodules beter kunnen laten aansluiten op de actualiteit. Hier gaan we mee aan de slag! Andere tips kunnen we sneller realiseren. Namelijk meer modules aan een certificaat koppelen. Verder gaan we ons buigen over de mogelijkheid om aanbevolen learnings te laten zien, en modules op verschillende niveaus en met meer verdieping aan te bieden.
 
En dan hebben we tot slot nog wat vragen voor Lilian:

1. Als tip geef je meer vrijetijdsmodules aan te bieden, heb je daar zelf leuke ideen over?
“Ik denk dat foto- of videobewerking voor veel reisliefhebbers interessant zal zijn. Of creatief schrijven, om producten te verkopen of je eigen reisverhalen nog beter te maken. Wereldgerechten koken lijkt me ook echt leuk.”
 
2. Wat vind jij zelf het grootste voordeel van Travel College?
“Ik vind het prettig dat je in relatief korte tijd veel verheldering krijgt van een bepaald onderwerp. Met een essential zelfs al in een paar minuten. En er zitten vaak dingetjes tussen dat ik denk: jeetje, nooit geweten!”

3. Waar ligt volgens jou de allergrootste behoefte van de gebruiker?
“Dat mensen net dat beetje extra kennis willen opdoen naast hun werkzaamheden. Dat als het toerisme straks weer aantrekt, ze weer met nieuwe kennis in hun achterhoofd klanten kunnen helpen. Ook geeft het leerplatform extra motivatie om iets nieuws te leren. Want je ziet er altijd wel een module tussen staan die je er even extra bij doet, omdat die je interesse wekt.”

4. Was je verrast door bepaalde resultaten?
“Niet verrast, maar ik vond wel iets opvallend: dat veel mensen aangaven behoefte te hebben aan aanraders voor modules. Ik vind het goed dat Reiswerk deze mogelijkheid verder gaat onderzoeken.”

5. Heb je zelf een idee hoe we Travel College nog meer kunnen laten aansluiten op de actualiteit?
 “Het is denk ik best een uitdaging om snel op actualiteiten in te kunnen spelen. Want het vergt nu eenmaal wat tijd om echt goede inhoud neer te zetten. Het is wel belangrijk dat als er iets gebeurd dat belangrijk is voor de reissector, Travel College meteen scherp is en nagaat of ze er iets mee kunnen.”
 
6. In welke rol zie je jezelf over vijf jaar werken, als het aan jou ligt? 
“Ik wil heel graag ervaring opdoen in het buitenland, het liefst bij een hotel of resort. Mijn droom is om ooit een camping te beginnen in Itali, ergens in het binnenland. Ik kampeer al mijn hele leven en weet inmiddels precies waar een camping aan moet voldoen voor een onvergetelijke vakantie.”
 
Reiswerk gaat aan het werk met de resultaten
We gaan de komende weken en maanden flink aan de slag met de goede adviezen van Lilian en zullen jullie zeker op de hoogte houden. Ben je zelf een gebruiker van Travel College en heb je tips voor ons? Feedback is altijd welkom!

cta

Niet gevonden wat je zocht?

We helpen je graag verder

Neem contact met ons op en we zorgen voor een passend antwoord op jouw vraag.