AI en ChatGPT toepassen in je werk? Schrijf je in voor de workshop en leer de basisprincipes! Meer informatie en inschrijven, klik hier.

Tips voor werkgevers en medewerkers in coronatijd

29 apr 2020

Header 8.jpg

Tips voor werkgevers en medewerkers in coronatijd
Veel medewerkers in de reisbranche werken momenteel vanuit huis. Dat brengt de nodige veranderingen met zich mee. Hoe combineer je het werken met thuiszittende kinderen die je tegelijkertijd ook nog moet ondersteunen met school? Hoe houd je als werkgever voldoende contact met je medewerkers? Hoe blijf je gezond? Online scholing kan hierin een belangrijke rol spelen.

Houd contact met je medewerkers

  • Adviseer medewerkers zoveel mogelijk vanuit huis te werken en support ze daar ook in. Geef ook aan dat je begrip hebt voor de situatie waarin kinderen thuis zijn en ook aandacht nodig hebben.
  • Houd voldoende contact met je medewerkers, via Teams, Skype, Zoom, bellen of andere manieren. Zorg ook dat je als leidinggevende zoveel mogelijk online aanspreekbaar bent overdag.
  • Zorg ervoor dat medewerkers onderling ook de mogelijkheid hebben om contact te hebben.
  • Stuur regelmatig een e-mail of interne nieuwsbrief en dank hierin het personeel voor hun inzet en flexibiliteit deze periode.
  • Probeer zoveel mogelijk te communiceren over de stand van zaken en de te nemen en genomen besluiten. Op deze manier zorg je ervoor dat medewerkers betrokken blijven bij het bedrijf. 
 
Het belang van online scholing
  • Stimuleer je medewerkers om juist nu online te leren en ontwikkelen.

Veel medewerkers in de reisbranche zitten nu thuis. Sommigen zijn nog volop aan het werk en zijn druk bezig met het omboeken van reizen en het terughalen van reizigers die in het buitenland gestrand zijn. Voor anderen geldt dat de coronacrisis ertoe heeft geleid dat er minder of zelfs geen werk meer is. Voor alle medewerkers is het nu een mooi moment om zichzelf bij te scholen. Voor verplichte cursussen, die nodig zijn om hun werk in de toekomst weer goed te kunnen uitvoeren, maar zeker ook voor andere cursussen op het gebied van persoonlijke groei.

Voor medewerkers in de reisbranche kan dat op Travel College. Hier vind je E-Learning cursussen, webinars, essentials en ook vakinhoudelijke en reisbranche specifieke trainingen, bijvoorbeeld op het gebied van marketing en e-commerce. Inzet op persoonlijke en professionele ontwikkeling staat binnen Travel College voorop!
 
1,5 meter economie
Er is aangekondigd dat we voorlopig rekening moeten houden met een maatschappij waarin we nog lang de 1,5 meter afstand moeten bewaren van elkaar.

  • Denk alvast goed na over een protocol hoe je dat als werkgever kunt bewerkstelligen als er weer op locatie kan worden gewerkt.
Reiswerk is in samenwerking met ANVR druk bezig met het ontwikkelen van protocollen voor de reisbranche. In deze protocollen staat beschreven hoe we straks op locatie gaan werken als dat weer mogelijk is. Voor de reisbranche zijn er verschillende protocollen nodig, onder andere voor het werken op een kantoor of het werken in een reisbureau. Een algemeen kantoorprotocol is al in ontwikkeling en daar kunnen we goed op aanhaken maar voor andere reisbranche-specifieke situaties zullen we zelf aan de slag moeten. Bedrijven die al een conceptprotocol hebben ontwikkeld en die met ons willen delen of bedrijven die mee willen denken over de ontwikkeling van protocollen, kunnen een mailtje sturen aan info@reiswerk.nl.

cta

Niet gevonden wat je zocht?

We helpen je graag verder

Neem contact met ons op en we zorgen voor een passend antwoord op jouw vraag.