Zeven stappen om succesvol te adverteren op LinkedIn

Gepubliceerd op: 23-10-2019

Met ruim een half miljard gebruikers is LinkedIn hét platform om je doelgroep te bereiken. Zeker wanneer je hier gaat adverteren. Je kunt dan namelijk onder andere targeten op sectoren, bedrijfsgroottes, functietitels, vaardigheden en bedrijfsnamen. De vraag is alleen: hoe kun je dit het beste aanpakken? Met deze zeven stappen is de kans groot dat je succesvol adverteert.

1. Bepaal de doelgroep en het onderwerp

Klinkt logisch, en dat is het ook. Want je boodschap moet wel sterk zijn. Twijfel je wat jullie precies willen overbrengen? Overleg dan vooral even met het marketing- en salesteam. De doelgroep kun je tussentijds nog kleiner of breder maken. Neem de verkregen data dus geregeld even onder de loep om deze twee elementen aan te scherpen.

2. Doelgroep instellen: zelf doen of audience matching

Bij LinkedIn Adverteren kun je dus een hele specifieke doelgroep targeten. En dat kan op twee manieren. De eerste is Audience Matching, waarbij je je kunt richten op je eigen websitebezoekers. Je kunt zelfs een specifieke productpagina opgeven. Maar ook is het mogelijk om een lijst met bedrijven of (minimaal 1.000) e-mailadressen te uploaden. Daarnaast kun je ook zelf een doelgroep samenstellen, op basis van locatie of bijvoorbeeld functietitel, vaardigheden en studierichting.

3. Gratis (content)aanbod in ruil voor contactgegevens

Dit wordt ook wel Lead Magnet genoemd. Het gaat hierbij over content die je doelgroep helpt bij een relevant probleem. Denk bijvoorbeeld aan een ‘how to’ whitepaper of webinar. Of een 14-dagen demo van een bepaald product. Zo help je je potentiële klanten al een stukje op weg en vergroot je de kans op een conversie.

4. LinkedIn Lead Gen Forms

LinkedIn biedt je de mogelijkheid om pre-filled formulieren te gebruiken op basis van LinkedIn data, zoals de naam en functie. Je doelgroep kan direct content downloaden vanuit de LinkedIn feed, wat de gebruikerservaring ten goede komt. En het levert ook nog eens kwalitatieve leads op. Daarnaast kun je nog een Call to Action aan je gesponsorde content toevoegen. Ideaal voor acties als inschrijven, solliciteren, downloaden en offertes aanvragen.

5. Zorg voor waanzinnig beeld

Een hele belangrijke, want beelden zeggen meer dan 1.000 woorden. Zoek dus het perfecte plaatje om jouw boodschap kracht bij te zetten. Zeker in de reiswereld spreken beelden enorm aan. Creëer meerdere advertenties om te bekijken welk beeld het meeste aanspreekt.

6. Je budget instellen

Je moet minimaal 10 euro per dag besteden op LinkedIn Adverteren. Thom Suurland van Frankwatching adviseert om niet meer dan 25 euro per dag te besteden, en voor CPC als biedstrategie te kiezen. Hiermee verkrijg je genoeg data om je campagne scherp te optimaliseren, en zo je kosten per lead zo laag mogelijk te krijgen.

7. Houd het inzichtelijk

Maak een koppeling met het CRM of marketing automation systeem. Een aanrader is om dit via Zapier te doen. Zo blijft iedereen op de hoogte van de leads die binnenkomen.
 
Wist je trouwens dat je sinds april dit jaar op Pinterest kunt adverteren? Wellicht is dit ook een interessant platform om zoveel mogelijk conversies te realiseren voor jouw reisbedrijf.

 
Bron: www.frankwatching.com

Waar heb jij een vraag over?

0
Je hebt aangegeven geen toestemming te geven voor het plaatsen van cookies. Sommige functies werken mogelijk niet zonder cookies. Mocht je jouw keuze willen wijzigen, dan kan dit altijd middels deze cookie-consent pop-up. Meer weten over de cookies die we gebruiken? Ga naar onze cookie-informatiepagina. Bekijk hier het privacybeleid van Reiswerk voor meer informatie over hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan.