Van Travel College naar een heel eigen Corendon College: wat zijn de ervaringen?

Gepubliceerd op: 12-03-2019

Corendon was zo enthousiast over de mogelijkheden van Travel College, dat we ze met SkillsTown in contact hebben gebracht om een heel eigen Corendon College op te richten. Daar kunnen al hun medewerkers online leren met een breed scala aan leeroplossingen, waaronder de learnings van Travel College. Maar ook eigen bedrijfscontent van Corendon zelf vinden ze hier terug. Wij zijn natuurlijk reuze benieuwd naar hun ervaringen en vroegen Larissa Kruizinga en Marye Veerhuis, HR professionals binnen Corendon, het hemd van het lijf.

1. Wanneer zijn jullie gestart met Corendon College?

In december 2018 zijn we vliegend van start gegaan. Binnen 1 dag waren er al meer dan 100 gebruikers. Daaruit bleek dus wel dat er behoefte was aan online leren! 

2. Hoeveel werknemers zijn er inmiddels aan het leren geslagen? 

Ruim 300 medewerkers hebben al een kijkje genomen in onze Corendon College en een groot deel hiervan is aan het leren.

3. Welke module is het meest populair?

Met stip op 1 Nederlands foutloos schrijven, gevolgd door de modules Spaans en Turks.
Wat ons heeft verrast, is dat medewerkers juist ook interesse tonen in modules die niet direct werkgerelateerd zijn. Denk hierbij aan cursussen over digitale fotografie en social media gebruik, zoals Instagram. We ontdekken een brede interesse bij onze medewerkers en dat is erg leuk om te zien. Blind en snel typen, en effectief communiceren zijn ook erg populair. Klantgericht nee zeggen wordt bijvoorbeeld ook veel gevolgd door medewerkers van ons contact center.

4. Kun je voorbeelden geven van jullie eigen toegevoegde bedrijfscontent?

‘Dangerous goods’ in een specifieke module die we zelf hebben ontworpen voor de airline. Deze learning gaat onder andere over het transporteren en herkennen van gevaarlijke stoffen, hierbij kan je denken aan de elektronische sigaret. De kernwaarden van de organisatie hebben we vertaald naar leerlijnen. Bijvoorbeeld: klantgerichtheid. Om hier aan te werken vragen we medewerkers om onder meer de trainingen ‘effectief luisteren’, ‘de communicatiemuur’ en ‘klantgerichtheid in het klantencontact’ te volgen. 

Deze laatste is nu trouwens de module van de maand op Travel College, die te vinden is onder Webinars.

5. Merk je al dat Corendon de vruchten plukt van jullie eigen online leeromgeving?

Jazeker! Managers gaan bij ontwikkelvraagstukken eerst kijken of er een opleiding beschikbaar is in Corendon College. Het heeft een hoge gebruiksvriendelijkheid. Via ons intranet kunnen medewerkers direct inloggen. Nieuwe, maar vooral ook bestaande medewerkers, vinden het waanzinnig positief dat wij door middel van dit uitgebreide en kennisintensieve leerplatform werk maken van hun ontwikkeling.

6. Is het eenvoudig om eigen content toe te voegen?

Dat is heel eenvoudig, en waar nodig krijgen we ondersteuning van SkillsTown. Dat is de partij die onze Corendon College heeft gebouwd.

Wil jouw organisatie ook een heel eigen leeromgeving? Dat kan! Neem voor de mogelijkheden contact op met Miranda Wiltenburg, projectmanager Leren & Ontwikkelen bij Reiswerk, via miranda@reiswerk.nl. Of neem snel een kijkje op www.travelcollege.nl, waar alle medewerkers in de reisbranche gratis kunnen leren op allerlei gebieden.

Waar heb jij een vraag over?

0
Je hebt aangegeven geen toestemming te geven voor het plaatsen van cookies. Sommige functies werken mogelijk niet zonder cookies. Mocht je jouw keuze willen wijzigen, dan kan dit altijd middels deze cookie-consent pop-up. Meer weten over de cookies die we gebruiken? Ga naar onze cookie-informatiepagina. Bekijk hier het privacybeleid van Reiswerk voor meer informatie over hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan.