Maak kennis met Tess, de virtuele jobcoach

Tess helpt werkzoekenden op een persoonlijke en laagdrempelige manier met hun ‘journey’ naar een nieuwe baan, binnen of buiten de reisbranche.

De reisbranche is een van de zwaarst getroffen sectoren als gevolg van de coronacrisis. Dat zal jij helaas ongetwijfeld al hebben ervaren. Reorganisaties en faillissementen zijn onvermijdelijk. Dit betekent dat je misschien wel afscheid moet nemen van (een deel van) jouw personeel. Reiswerk, het arbeidsmarktfonds voor de reisbranche, staat klaar om je hierin te ondersteunen!

Dit doen we door verschillende tools aan te bieden, waarmee medewerkers die hun baan verliezen hun kansen op de arbeidsmarkt vergroten. Een van deze tools is Tess, de Virtuele Jobcoach. In onderstaande video laten we zien hoe Tess werkt.

Wil je je aanmelden? Mail dan naar tess@reiswerk.nl


FAQ Werkgever

Wie is Tess?
Tess is de virtuele jobcoach van Reiswerk. Tess helpt werkzoekenden op een persoonlijke en laagdrempelige manier met hun ‘journey’ naar een nieuwe baan, binnen of buiten de reisbranche. Tess wijst bijvoorbeeld op tools waarmee werkzoekenden inzicht krijgen in skills en talenten.

Wie heeft Tess bedacht?
Tess is een initiatief van Reiswerk en Zoey.

Hoe werkt de pilot met Tess?
Werknemers die hun baan verliezen of verloren zijn kunnen zich aanmelden voor de service van Tess en ontvangen gedurende maximaal 6 weken tips via WhatsApp.

Hoe werkt de pilot met Tess?
Werknemers die hun baan verliezen of verloren zijn kunnen zich aanmelden voor de service van Tess en ontvangen gedurende en maximaal 6 weken tips via WhatsApp.

Waarom is deelnemen aan Tess interessant voor onze organisatie?
Door het aanbieden van de virtuele jobcoach Tess ondersteun je jouw werknemers bij het bewuster worden van hun skills en talenten en het vergroten van hun kansen op de arbeidsmarkt. Dit draagt bij aan een goede offboarding in deze moeilijke tijd.

Wat kost het om (als werkgever) aan de pilot mee te doen?
Meedoen aan de pilot is kosteloos.

Vanaf wanneer loopt de pilot?
De pilot loopt vanaf 23 maart 2021. Mensen kunnen zich aanmelden tot we op het maximum van 50 deelnemers zitten.

Wie kan zich aanmelden voor Tess?
De pilot is ingericht voor medewerkers met klantcontact, denk hierbij aan functies als medewerker klantenservice, medewerker customer support, medewerker webcare. Het helpen van klanten bij al hun problemen, klachten en vragen behoort bij hun taakomschrijving. Competenties en vaardigheden die horen bij deze functies zijn; klantgericht zijn, dienstverlenend en communicatief vaardig.  

Ik heb een medewerker die zijn/haar baan verliest, maar niet volledig aan de bovenstaande voorwaarden voldoet, kan ik hem/haar toch aanmelden? 
Bij twijfel kun je het beste contact opnemen met tess@reiswerk.nl.

Hoe kan mijn werknemer zich aanmelden?
Aanmelden gaat heel simpel via WhatsApp. Een uitnodigingsmail gericht aan de werknemer kan worden aangeleverd vanuit Reiswerk.

Vanaf wanneer kunnen mijn werknemers zich aanmelden?
Werknemers kunnen zich aanmelden vanaf 23 maart 2021.
 
Hoe gaat Tess om met de persoonlijke gegevens van een medewerker?
Alle gesprekken worden via AVG-richtlijnen opgeslagen en geanonimiseerd.

Word ik als werkgever op de hoogte gehouden van de inhoudelijke gesprekken tussen mijn werknemer en Tess?
Nee, de inhoud van de chats is vertrouwelijk en wordt niet gedeeld, tenzij werknemer daar zelf toestemming voor geeft.

Hoe word ik op de hoogte gehouden van de resultaten van de pilot?
Elke 2 weken krijgen deelnemende organisaties een update over de stand van zaken en aan het eind van de pilot worden de geanonimiseerde resultaten van de pilot gedeeld.

Tess de virtuele jobcoach

FAQ Werknemer

Wie is Tess?

Tess is de virtuele jobcoach van Reiswerk. Tess helpt je bij het ontdekken van jouw mogelijkheden op de arbeidsmarkt en wijst je bijvoorbeeld op een aantal tools waarmee je inzicht krijgt in jouw skills en talenten. Via WhatsApp ontvang je tips en adviezen hoe jij je kansen vergroot op een nieuwe baan.

Hoe gaat Tess mij helpen?
Tess helpt je ontdekken welke kansen je hebt op de arbeidsmarkt. Zo krijg je meer inzicht in jouw competenties en vaardigheden. 

Wie komen in  aanmerking voor de service van Tess?
Tess is op dit moment ingericht voor medewerkers met klantcontact. Denk hierbij aan functies als medewerker klantenservice, medewerker customer support, medewerker webcare. Het helpen van klanten bij al hun problemen, klachten en vragen behoort bij de taakomschrijving. Competenties en vaardigheden die horen bij deze functies zijn; klantgericht zijn, dienstverlenend en communicatief vaardig.  

Hoe meld ik mij aan?
Aanmelden gaat gemakkelijk via WhatsApp. Jouw werkgever stuurt je een uitnodiging om deel te nemen. 

Vanaf wanneer kan ik mij aanmelden?
Je kan je aanmelden sinds 23 maart 2021. Je kan je aanmelden tot we op het maximum van 50 deelnemers zitten.

Wanneer start de service als ik mij heb aangemeld?
De service start in dezelfde week als dat je je hebt aangemeld.

Hoe lang kan ik gebruik maken van Tess?
Je kunt 6 weken lang gebruik maken van de service van Tess. Daarna stopt de communicatie automatisch.

Moet ik betalen voor de service?
Tess wordt geheel kosteloos aangeboden door Reiswerk.

Hoeveel tips krijg ik?
Je ontvangt ongeveer 4 tips per week op verschillende momenten.

Kan ik zelf ook vragen stellen aan Tess?
Je kunt zelf ook vragen stellen aan Tess. Tess is dagelijks tussen 09:00 en 20:00 uur bereikbaar.

Kan ik via SMS of e-mail tips ontvangen?
Helaas is het niet mogelijk om tips via SMS of e-mail te ontvangen.

Hoe ga je om met mijn persoonlijke gegevens?
Alle gesprekken worden via AVG-richtlijnen opgeslagen en geanonimiseerd. 

Geven jullie de inhoud van mijn gesprekken met Tess door aan mijn werkgever?
Nee, alles wat je deelt met Tess wordt vertrouwelijk behandeld. Mocht je het willen, dan kun je zelf aan Tess doorgeven dat jouw gesprek mag worden gedeeld met je werkgever.

Voorbeeld van de virtuele jobcoach

Waar heb jij een vraag over?

0
Je hebt aangegeven geen toestemming te geven voor het plaatsen van cookies. Sommige functies werken mogelijk niet zonder cookies. Mocht je jouw keuze willen wijzigen, dan kan dit altijd middels deze cookie-consent pop-up. Meer weten over de cookies die we gebruiken? Ga naar onze cookie-informatiepagina. Bekijk hier het privacybeleid van Reiswerk voor meer informatie over hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan.