Digitalisering; hoe ervaren medewerkers dit?

Kennisontwikkeling is belangrijk voor de reisbranche. Zo helpen wij enkele promovendi bij het doen van wetenschappelijk onderzoek. Annemiek van der Schaft is een van deze onderzoekers en haar nieuwe onderzoek geeft inzicht in de beleving van medewerkers die betrokken zijn bij organisatie-ontwikkel trajecten.

robot-507811_640.jpg

Vanwege de nog steeds verder gaande digitalisering in de branche is het voor jou als reisorganisatie belangrijk om je medewerkers hierbij te betrekken. Gebaseerd op verschillende veranderkundige modellen, kennis over digitale transformatie in organisaties en een theorie genaamd “Construal Level Theorie” legt Annemiek in haar nieuwe artikel uit hoe medewerkers navigeren in deze soms chaotische situatie.

Het blijkt dat het niet de technische kant van de verandering is waar mensen zich het meest zorgen om maken. Digitalisering zorgt voor een heel nieuw evenwicht in verhoudingen tussen groepen medewerkers en dit nieuwe evenwicht is niet altijd eenvoudig te bereiken. Naast goed geplande verander-processen en het nemen van de juiste verander-stappen, zorgt de oplopende spanning in de sociale omgeving op het werk voor een diepere verandering die vaak zorgt voor onbegrepen weerstand. In het artikel van Annemiek lees je hoe organisaties en medewerkers omgaan met het vinden van de toekomstbestendige balans tussen de liefde voor reizen en de ontwikkeling van e-commerce en data gedreven bedrijfsvoering.

Journal of Hospitality & Tourism Research . “How Employees Experience Digital Transformation: A Dynamic And Multi-Layered Sensemaking Perspective”

Lees hier het artikel
cta.png

Niet gevonden wat je zocht?

We helpen je graag verder

Neem contact met ons op en we zorgen voor een passend antwoord op jouw vraag.