Reiswerk Studenten Challenge met een 9,1 hoger gewaardeerd dan ooit
09 jun 2017
Ruim 65% van de deelnemers vulde de evaluatie enquête in en vond dat ze gedurende 1 week een veel completer beeld kregen van de actuele uitdagingen en de daarvoor benodigde skills in de reisbranche. Reiswerk organiseert de challenge om de future talent met de juiste skills te connecten met de branche. Alleen de beste studenten mogen mee. Studenten kregen de opdracht innovaties te bedenken die tot stand komen door middel van een samenwerking tussen een reisbedrijf met een ander bedrijf binnen of buiten de reisbranche. Winnende ideeën konden worden geadopteerd door de betrokken bedrijven.
Het winnende team dat gedurende de challenge een innovatie bedacht om het wachten bij de gate leuker te maken, is aanwezig bij het Reiswerk Employability Event. Daar kan de reisbranche die niet direct betrokken was bij de challenge alsnog kennismaken met dit aanstormend talent.
Dit jaar namen we voor het eerst en met succes HBO-studenten mee vanuit opleidingen informatica, e-commerce, creative business, new media en communicatie. Allemaal branche-relevante expertises waar vanuit de branche behoefte aan is. Deze studenten overwogen nooit eerder een functie in de reisbranche omdat ze een heel ander beeld bij het werk hadden. Na deze challenge zijn ze echte ambassadeurs geworden voor de reisbranche als toekomstig werkgever.
Reiswerk onderzoekt de mogelijkheden om nog meer bedrijven te laten profiteren van het talent dat zichtbaar wordt in de challenge.
Samen met Reiswerk Talent Sebastiaan van Kemenade en andere student-ambassadeurs vanuit de andere branche-relevante opleidingen worden presentaties gepland waarin ze future talent bewust maken van de reisbranche als toekomstig werkgever.