AI en ChatGPT toepassen in je werk? Schrijf je in voor de workshop en leer de basisprincipes! Meer informatie en inschrijven, klik hier.

Travel College: nieuwe module omnichannel retail

11 jun 2020

Header Omnichannel Retail 2.png

Op Travel College hebben we de nieuwe e-learning module Omnichannel Retail online gezet. Wat is nu eigenlijk omnichannel en voor wie is deze e-learning interessant? 

Omnichannel
Bij omnichannel wordt de focus verlegd van de verkoop via verschillende kanalen naar een afgestemde ervaring voor de klant. Dit type consument komt via verschillende kanalen met merken in contact. Welk kanaal de klant ook gebruikt, computer, mobiele telefoon, de fysieke winkel of reclamemateriaal, de content n analyses van de klant dienen in deze gevallen op elkaar te zijn afgestemd, zodat de klant overal hetzelfde aanbod en dezelfde informatie krijgt. Bij omnichannel draait het dus voornamelijk om merkbeleving van de klant die over de verschillende kanalen volledig aan elkaar gelijk moet zijn.

Veel mensen winkelen en boeken inmiddels online, maar vinden het in sommige gevallen nog steeds prettig om persoonlijk contact te hebben en advies te krijgen. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat ze eerst voor persoonlijk advies naar het reisbureau komen om vervolgens later thuis online te boeken, of juist andersom dat ze zich eerst online orinteren en in jouw reisbureau komen boeken. Door de verschillende kanalen met dezelfde informatie zijn consumenten eerder geneigd om daadwerkelijk de reis te boeken. Dit geeft een gevoel van vertrouwen en elke klant kan het kanaal van zijn voorkeur gebruiken.

In een tijdperk waar de offline en online wereld in elkaar overlopen, is het bijna onmogelijk om achter te blijven. De omnichannel ervaring biedt de klant een gepersonaliseerde beleving die zorgt voor meer klantentrouw en hogere conversies. In deze e-learning leer je wat een customer journey is die omnichannel is ingericht en hoe je de eerste stappen zet naar een omnichannel koopervaring.

Voor wie is deze e-learning interessant
Met name voor medewerkers of eigenaren van een reisbureau, kan deze e-learning van veel toegevoegde waarde zijn. Met deze e-learning kan je leren om door middel van omnichannel je conversie en omzet te verhogen.

Benieuwd? Start direct de e-learning module op Travel College en ga aan de slag!

cta

Niet gevonden wat je zocht?

We helpen je graag verder

Neem contact met ons op en we zorgen voor een passend antwoord op jouw vraag.