Twee nieuwe e-learnings over SEA: Introductie & In de praktijk

01 feb 2021

Op Travel College vind je weer twee gloednieuwe e-learnings: Introductie in SEA en SEA in de Praktijk. De eerste is voor iedereen die graag iets met Search Engine Advertising (SEA) wil gaan doen, maar eigenlijk geen flauw benul heeft wat het zoal inhoudt. Weet je dat al wel, maar wil je graag leren de juiste keuzes te maken bij het opzetten, analyseren en optimaliseren van succesvolle campagnes? Dan is SEA in de Praktijk zeker het volgen waard. We leggen je kort uit wat je van beide e-learnings kunt verwachten.
 
Introductie in SEA
Wil je aan de slag met betaalde advertentiecampagnes, maar heb je geen idee welke soorten er zijn? Laat staan welke passen binnen de online marketingstrategie van jouw reisorganisatie? Dan doe je er goed aan de e-learning Introductie in SEA te volgen. Search Engine Advertising (SEA) klinkt makkelijker dan het is, het vakgebied wordt namelijk steeds complexer (lees: uitdagender) doordat Google continu nieuwe advertentietypen en functionaliteiten lanceert. Maar laat je vooral niet afschrikken, want er zal een wereld voor je opengaan.
 
Op naar de hamvraag: Hoe werkt SEA, en hoe kun je daarmee je gewenste doelen bereiken? Experts Arjan Reinders en Merel Sonnemans helpen je op weg. Ze laten je kennismaken met uitdagingen en voorbeelden die ze tegenkomen in de dagelijkse praktijk. In deze e-learning leer je de basisprincipes van SEA en krijg je te zien hoe je deze succesvol kunt doorvertalen naar jouw website.
 
Je leert:

  • wat de toegevoegde waarde is van SEA in de totale e-commercestrategie;
  • welke SEA-campagnetypen er zijn voor de verschillende fasen in de ‘aankoopfunnel’ en wat je ermee kunt bereiken;
  • hoe het veilingmodel van SEA werkt;
  • welke campagnetypen er binnen Zoek, Shopping, Display en Video zijn;
  • hoe je voor jouw website een selectie kunt maken uit de diverse SEA-advertentietypen gerelateerd aan jouw doelstellingen.
Heb je de basisprincipes onder de knie, en wil je nu weleens weten hoe je succesvol aan de slag kunt gaan? Volg dan de e-learning SEA in de Praktijk.
 
SEA in de praktijk
Tijd voor actie! In deze e-learning leer je om de juiste keuzes te maken bij het opzetten, analyseren en optimaliseren van succesvolle campagnes. Want alleen dan kun je de opbrengsten uit je SEA maximaliseren. Je krijgt antwoord op vragen als ‘Hoe zet je een succesvolle campagne op?’ ‘Hoe maak je de juiste keuzes over targeting, biedstrategien en de campagnestructuur?’ ‘Op welke manier meet je de resultaten?’ en ‘Hoe stuur je jouw SEA-activiteiten efficint bij?’
 
Ook dit keer zijn het experts Arjan Reinders en Merel Sonnemans die je laten zien hoe het werkt. Je gaat in de e-learning oefenen met een praktijkcase, zodat je de theorie direct kunt toepassen. Wel zo handig. Daarnaast krijg je verschillende praktijkvoorbeelden te zien van een webshop. Na deze e-learning ben je in staat om succesvolle campagnes op te zetten, te analyseren en bij te sturen. 
 
Je leert:
  • welke biedstrategien er zijn en hoe je de juiste biedstrategie voor je campagne kiest;
  • welke tactische keuzes je maakt over targeting, de campagnestructuur en de advertentiekwaliteit bij zoek-, shopping-, display- en videocampagnes;
  • op basis van welke KPI’s je een SEA-campagne beoordeelt;
  • hoe je de verschillende soorten campagnes optimaliseert.

Je kunt deze twee e-learnings volgen waar en wanneer het jou uitkomt. Ze duren allebei 45 minuten, dus in korte tijd spijker je veel kennis bij. Sluit je (een van) de e-learnings af met een voldoende voor de toets? Dan ontvang je een persoonlijk certificaat. We wensen je veel succes!

cta

Niet gevonden wat je zocht?

We helpen je graag verder

Neem contact met ons op en we zorgen voor een passend antwoord op jouw vraag.