AI en ChatGPT toepassen in je werk? Schrijf je in voor de workshop en leer de basisprincipes! Meer informatie en inschrijven, klik hier.

Bereik specifiek je doelgroep met LinkedIn adverteren

07 nov 2019

In de twee eerdere artikelen over slim adverteren op LinkedIn en de zeven stappen die hierbij horen,  waren we al tot de conclusie gekomen dat adverteren op dit platform loont. Niet zo gek ook, met maandelijks 4,4 miljoen actieve Nederlandse gebruikers. LinkedIn zegt zelfs dat 4 van de 5 gebruikers bedrijfsbeslissingen neemt. Dus wil je een zakelijke doelgroep bereiken? Dan is het zeker een aanrader om LinkedIn adverteren aan je marketingmix toe te voegen. Het voordeel van adverteren is dat jij zelf bepaalt wie je bericht te zien krijgt. Je kunt je doelgroep zo breed of specifiek maken zoals jij dat wilt. Wat betreft het opzetten van een LinkedIn advertentie: een kind kan de was doen. Maar je wilt natuurlijk wel de juiste mensen bereiken, anders is het weggegooid geld.

Wat voor advertentie kies jij?

Je kunt op drie manieren adverteren:

1. Gesponsorde content

Perfect als je gericht wilt adverteren en zichtbaar wilt zijn in de LinkedIn-feed. Daar wordt door de gebruikers ook het meest naar gekeken. Hierbij adverteer je namens je bedrijfspagina. Vervolgens kun je je doelgroep doorsturen naar je website, of een leadformulier laten invullen op LinkedIn. Je kunt trouwens bestaande berichten van je bedrijfspagina promoten, maar ook een hele nieuwe advertentie maken.

2. Tekstadvertenties

Hiermee kun je content publiceren op de desktop versie van LinkedIn. Om daarmee mensen door te sturen naar je website of je LinkedIn pagina. Het enige wat je nodig hebt, is een titel, een beschrijving en een kleine vierkante afbeelding. Je kunt hier wel 100 varianten op maken (praktisch gezien dan) en deze allemaal tegelijkertijd testen.

3. Gesponsorde Inmail

Deze hadden we nog niet eerder besproken, maar is wel een interessante mogelijkheid. Misschien heb je er zelf al eens een ontvangen in je LinkedIn inbox. Je stuurt hierbij namelijk gerichte berichten naar je doelgroep. In dit bericht kun je een actiebutton toevoegen, om de persoon naar je website te laten klikken. Bedenk een goede onderwerpregel, een pakkende boodschap en voeg er een afbeelding bij. Dat werkt namelijk extra goed. En vergeet trouwens de disclaimer niet (die van jezelf of van LinkedIn). Ook met gesponsorde Inmail kun je verschillende varianten met elkaar vergelijken. 

Kies je doelgroep

Welke doelgroep je ook in gedachten hebt, grote kans dat je ze heel specifiek kunt bereiken. Hierbij kun je keuzes maken op basis van opleiding, functie, interesses en nog heel veel meer. Wat je ook kunt doen, is ‘doelgroep uitbreiden’ inschakelen. Dan worden je advertenties ook aan vergelijkbare personen getoond. 

Budget, kosten en betaling

Net als op Google en Facebook betaal je bij LinkedIn op basis van CPC of CPM. Hierbij kun je uiteraard een maximum budget instellen. Wat je nodig hebt voor de betaling? Een creditcard of bankpas. Deze koppel je aan je account, zodat LinkedIn automatisch de kosten in rekening kan brengen. Betalen via een factuur kan ook, maar dan moet je wel minimaal twee maanden achtereenvolgend $ 3.000,- klikbudget hebben uitgegeven.
 
We wensen je veel succes met het opzetten van je advertenties!
 
 
Bron: www.sprout.nl

cta

Niet gevonden wat je zocht?

We helpen je graag verder

Neem contact met ons op en we zorgen voor een passend antwoord op jouw vraag.