AI en ChatGPT toepassen in je werk? Schrijf je in voor de workshop en leer de basisprincipes! Meer informatie en inschrijven, klik hier.

De allernieuwste trends van Social Media Advertising

16 apr 2019

De ontwikkelingen rondom social media blijven maar doorgaan! Ook op het gebied van adverteren. Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn blijven flink doorontwikkelen. Ken je deze nieuwe trends al? Wij zetten de belangrijkste op een rijtje zodat je volledig up-to-date bent.


 

1. Facebook: dynamisch advertentiemateriaal

Had je voorheen altijd keuzestress wat er in je advertentietekst moest komen te staan, en welke van je vijf mooie foto’s je er nou het beste bij kon plaatsen? Gelukkig is er nu ‘dynamisch adverteren’, waarmee je sneller de perfecte advertentie voor je doelgroep kunt creren. Met deze functie kun je namelijk verschillende teksten, headers, beelden en CTA’s aan je advertentie toevoegen. Facebook combineert deze en kan zo in totaal wel 30 variaties maken. Vervolgens worden er verschillende advertenties aan je doelgroep getoond. Handig dus. Deze functie is te gebruiken voor doelstellingen als verkeer, conversies, app-installs, leads en verkopen.
 

2. Instagram: direct messages op desktop en iPad

Instagram direct message is momenteel het beste bruikbaar op mobiel. Maar ze zijn nu aan het onderzoeken of Direct Messages ook op desktop en iPad kan worden gemplementeerd. Wie weet wordt het de komende maanden dan ook voor jou mogelijk. Wat hiervan het voordeel is? Je krijgt als adverteerder een groter bereik, omdat je doelgroep hier niet alleen hun berichten kan bekijken, maar ook actiever kan zijn in de newsfeed.
 

3. LinkedIn: groepen

Momenteel zijn er wereldwijd al 575 miljoen gebruikers van LinkedIn, en zijn er ruim 2 miljoen groepen gecreerd. LinkedIn wil de functie ‘Groepen’ weer een impuls geven. Geen zorgen, want ze hebben hun lesje wel geleerd qua dat velen dit destijds als spam hebben ervaren. Er komen namelijk nieuwe functies bij en je krijgt relevantere content te zien. Wat ook relevanter wordt voor adverteerders, is de targeting op basis van groepen. Wel zo effectief. Voorbeelden van aanpassingen zijn:

  • Geen mogelijkheid meer om groepsberichten als e-mails te versturen naar iedereen

  • Admins kunnen leden accepteren of weigeren

  • Leden kunnen in de groepen video’s en GIF’s plaatsen

  • Threads kunnen gemaakt worden door leden

  • Admins kunnen belangrijke content aan de bovenkant van de groep-nieuwsfeed pinnen
     


4. LinkedIn: Bedrijfspagina contentsuggesties

Twijfel jij welke content op je bedrijfspagina van LinkedIn nou het meest aantrekkelijk is voor jouw reisdoelgroep? Goed nieuws, want LinkedIn introduceert de nieuwe functie ‘Bedrijfspagina Contentsuggesties’. Daarmee krijg je meer inzicht in wat je doelgroep bezighoudt, door middel van een overzicht van de meest populaire onderwerpen en posts onder hen. Ook kun je deze direct delen op je pagina. Jij blij en je volgers blij, want die krijgen relevantere content te zien. Je vindt deze functie in het paginabeheerderscentrum. Hier kun je content filteren op bedrijfstak, locatie, publiek, senioriteit of functie. Ook moet je doelgroep bestaan uit minimaal driehonderd leden om inzichten te krijgen in de meest populaire artikelen.
 

5. Twitter: News Camera

Omdat videocontent steeds belangrijker wordt, hebben o.a. Facebook, Instagram en Snapchat  al langere tijd een camerafunctie. Ook Twitter volgt nu, want ze zijn de afgelopen maanden druk in de weer geweest met de ontwikkeling van een nieuwe camerafunctie: News Camera. Hiermee kunnen Twitteraars tekst en locaties aan foto’s, video’s en livestream toevoegen. Video’s kunnen maximaal 280 seconden duren en de tekst wordt onderaan de afbeelding of video in een gekleurde balk geplaatst. Zo valt ook dt goed op!
 
We hopen dat bovenstaande trends goed van pas komen voor je social media marketing! Heb je meer inspiratie nodig? Bekijk hier onze andere artikelen met interessante marketing tips. 


Bron: Marketingfacts

cta

Niet gevonden wat je zocht?

We helpen je graag verder

Neem contact met ons op en we zorgen voor een passend antwoord op jouw vraag.