We regelen alles zo snel mogelijk voor je

De eerste dag van de nieuwe medewerker start niet altijd even soepel. Niet alle inloggegevens, een mail die niet werkt, medewerkers die geen tijd hebben om iemand in te werken, etc. etc. Na alle moeite, kosten en energie die het gekost heeft om de vacature in te vullen wil je je nieuwe medewerker natuurlijk niet direct kwijt raken door slechte onboarding.

entrepreneur-gc3e02cb07_1920.jpg

Het belang van onboarding in cijfers

Onboarding is het proces van het binnenhalen, verwelkomen en acclimatiseren van een nieuwe medewerker. De waarde of beter gezegd de noodzaak van een goede onboarding wordt door veel bedrijven, groot of klein, onderschat. Binnen 90 dagen verlaat bijna een derde het bedrijf weer omdat zij zich overweldigd, niet gewaardeerd, verwaarloosd en ondergekwalificeerd voelen¹. Met andere woorden hebben zij dus niet de begeleiding en aandacht gekregen die zij verwachtten.

Een goede onboarding zorgt er niet alleen voor dat nieuwe medewerkers in de organisatie blijven maar, volgens onderzoek van the Undercover Recruiter, ook voor het volgende:

  • 91% van de medewerkers voelt zich verbonden met de organisatie.
  • 89% voelt sterke binding met zijn team.
  • De medewerker voelt zich 30 keer meer tevreden over zijn baan, in vergelijking met medewerkers die geen onboardingstraject hebben gehad.
  • De kans dat een medewerker op de lange termijn bij je organisatie blijft is 18 keer hoger.
  • De productiviteit van nieuwe medewerkers wordt verhoogd met 70%.

Bedenk daarbij dat het een vertrek van een medewerker 50 – 150% van het jaarsalaris kost. Het is duidelijk dat een goede onboarding en het weten te binden, boeien en behouden onmisbaar is voor elke organisatie!

Wat is nu precies een goede onboarding?

Nu de voordelen van een goede onboarding duidelijk zijn wil je er natuurlijk direct mee aan de slag! Neem gratis deel aan onze HR-Expertmeeting en kom alles te weten over dit belangrijke topic.

Reiswerk organiseert op dinsdag 22 november 2022 een meeting voor HR-professionals in de reisbranche. Het thema van de meeting is het binden, boeien en behouden van je medewerkers. Waar we in de vorige HR meetings gefocust hebben op het aantrekken van nieuw talent, gaan we nu in op het goed onboarden van nieuwe medewerkers en hoe je medewerkers die al langer in dienst zijn kunt behouden.

Van 14.00 tot 16.45 uur leert Pascal hoe je door middel van ‘waarderend denken’ medewerkers zo optimaal mogelijk kan laten functioneren. Het werken vanuit talenten en sterke punten kan hierbij zeer ondersteunend zijn. Het draagt bij aan de betrokkenheid, bevlogenheid en duurzame inzetbaarheid van je medewerkers. Het richten op het uitbouwen van de sterke punten in je organisatie, liever dan focussen op de zwakke elementen, zorgt voor veel energie en plezier voor beide partijen met een blijvend resultaat.

Pascale Jansen heeft jarenlange werkervaring in de reisbranche en zorgt met haar bedrijf Flex Work in Travel voor arbeidsbemiddeling in de reisbranche. Daarnaast is zij coach en trainer voor Rendement door Talent, waar ze teams en individuen begeleidt op het gebied van talentontwikkeling.

Wanneer? 22 november van 14.00 tot 16.30 uur met aansluitend een borrel tot 17.30 uur

Waar? Down Under in Nieuwegein

Kosten? Gratis voor HR-professionals van aangesloten reisorganisaties

Schrijf je nu in!

De verrassende reden waarom veel nieuwe medewerkers binnen een jaar vertrekken - artra trainingen en. (2021, 1 september). artra trainingen en opleidingen. https://www.artra.nl/nieuwsbericht/de-verrassende-reden-waarom-veel-nieuwe-medewerkers-binnen-een-jaar-vertrekken/

3 Ways Effective Onboarding Builds a Better Workplace. (2018, 13 juni). Undercover Recruiter. https://theundercoverrecruiter.com/onboarding-for-a-better-workplace/

cta.png

Niet gevonden wat je zocht?

We helpen je graag verder

Neem contact met ons op en we zorgen voor een passend antwoord op jouw vraag.