Travel Challenge levert innovatieve concepten voor de reiswereld

20 jun 2019

Tijdens de Travel Challenge 2019 was het aan de studenten om een innovatief concept te ontwikkelen dat de reisbranche naar ‘the next level’ brengt. De 80 ambitieuze topstudenten zijn in teams aan de slag gegaan om deze nieuwe samenwerking in de reisbranche op te zetten. In dit artikel vertellen we meer over de opzet van de case en delen we natuurlijk de innovatieve concepten met jullie.

Case: Hoe ziet de Future Travel Industry eruit? 

Het ging bij deze innovatieve case niet om een nieuw specifiek product of een nieuwe app, maar juist een innovatieve samenwerking die impact maakt. Het mocht een samenwerking binnen de branche zijn, maar ook de kansen daarbuiten mochten benut worden. Alles lag dus open om creatief te zijn met de focus op sustainability, data & social. 

Wij hebben de studenten meegegeven: "Denk groots, wees disruptief als een startup, durf te falen en daarvan te leren. Kijk vanuit het perspectief van de gehele reiswereld, onderzoek hoe het ecosysteem van reisbedrijven elkaar kan versterken en zichzelf opnieuw kan uitvinden."

Wil je meer weten over de Travel Challenge? Bekijk de uitgebreide impressie van het event hier.

Nieuwe tools en methodes

De studenten stonden er niet alleen voor want de games, cases en workshops die tijdens de Travel Challenge op het programa stonden hielpen om het concept verder te brengen. Met bijvoorbeeld tools en methodes die aangeleerd werden. Zo werden de studenten geholpen door inhoudelijke sessies met nieuwe technieken zoals Visual Storytelling en Design Thinking, maar ook Data Driven Onderzoek & Customer Journey's. Daarnaast waren de vertegenwoordigers van de verschillende reisbedrijven beschikbaar voor vragen, feedback of advies op de case. 
 

Eindpresentaties en winnaars

Na drie dagen ondergedompeld te zijn in de reiswereld en hard gewerkt te hebben aan de case was het tijd om te presenteren. Het strenge juryteam liet zich tijdens de eindpresentaties verrassen door innovatieve concepten. De grote vraag was natuurlijk: Welk team wint n van de drie nominaties voor de Next Gen Travel Award 2019? 

De drie winnende teams mogen tijdens de eDay Next Gen 2019 (Emerce) hun innovatieve idee pitchen voor een panel van industry leaders. De jury heeft elk team beoordeeld op het borgen van de 3 trends social, sustainable & data en haalbaarheid van het idee, daarnaast  werd gekeken naar de presentatie en samenwerking in het team. Deze werden vervolgens gescoord op High, Medium, Low. 

De teams met de meest verrassende en doordachte concepten, en dus genomineerd voor de eDay Next Gen Award zijn: Team 5, Team 8 & Team 10! 

Innovatief concept #1 Hive

De eerste genomineerde is team 8 met hun concept genaamd Hive. Hive is een extern platform dat zich focust op een gepersonaliseerde door-to-door experience voor de zakelijke reiziger. Als team hebben ze ervoor gekozen om te focussen op de zakelijke reiziger. Ze zijn van mening dat de zakelijke reiziger momenteel te veel te maken heeft met negatieve ervaringen tijdens de reis. 

Team 8: "Onze focus ligt op het aanbieden van een gepersonaliseerde door-to-door experience. Onze visie hierbij is dat de zakelijke reiziger, zijn reis als ‘een ritje met de bus’ zou moeten zien." 

Dit genomineerde, en tevens winnende team van de Travel Challenge 2019, bestaat uit: Nathaly de Lie, Vivien Hulsebosch, Leonie Wuenker, Chantal Janssen, Marlou Bommer, Jan Joosen, Jim Ebbelaar & Maik Dijkhoff. Deze toppers hebben elkaar optimaal gestimuleerd en genspireerd en verdiende daarom naast hun nominatie ook de award voor het beste team. 

Wil je meer weten over dit team en hun innovatieve concept? Klik hier en bekijk de teampagina.



Innovatief concept #2 GoGreen Treinreizen

De volgende genomineerde voor de eDay Next Gen Award is team 5. Dit team heeft het concept GoGreen ontwikkeld. GoGreen is een nieuw reisproduct: treinreizen voor avontuurlijke gezinnen met kinderen. Het idee is dat meerdere gezinnen met kinderen tot 15 jaar met elkaar als groep een deel van Europa gaan verkennen in een kindvriendelijke trein.

Team 5: "Het doel van ons concept is dat wij het aantal korte vluchten willen verminderen en hierdoor ook de CO2 uitstoot verminderen. Op deze manier blijven er meer vluchten beschikbaar voor lange afstanden." 

De toppers achter dit concept zijn: Claudia Boeve, Christel Echteld, Marleen Wanningen, Benthe Verdonk, Emma van der Vorm, Gerrit Hilberink, Tom Schepers & JP. Samen hebben zij een nominatie voor eDay Next Gen in de wacht gesleept. 

Wil je meer weten over dit team en hun innovatieve concept? Klik hier en bekijk de teampagina.



Innovatief concept #3 Gommunity

De derde genomineerde is team 10 met het concept Gommunity. Gommunity is een platform waarbij young professionals elkaar kunnen stimuleren om groener bezig te zijn op reis. Young professionals willen vaak wel iets groens/goeds doen voor onze mooie planeet, maar weten niet zo goed hoe zij dit moeten aanpakken. Door middel van Gommunity krijgen zij inzicht in de mate van duurzaamheid van bepaalde vermaak elementen op reis.

Team 10: "Wij merken dat young professionals, wij zelf dus, vaak wel iets goeds willen doen voor de wereld maar niet precies weten hoe. Wij hebben gekeken naar missende factoren in onze eigen omgeving en trends in de branche, waarna wij dit concept hebben uitgewerkt."

Gommunity is opgezet door: Anisha Jagesar, Shivani Ramsaransing, Rosaly van Doorn, Lotus van Cooten, Terri Nort, Rossety Leito, Joey van den Heuvel & Pepijn Louweret. Deze topstudenten gaan de aankomende maanden hard aan de slag om hun concept voor te bereiden op de eDay Next Gen pitch!

Wil je meer weten over dit team en hun innovatieve concept? Klik hier en bekijk de teampagina.



cta.png

Niet gevonden wat je zocht?

We helpen je graag verder

Neem contact met ons op en we zorgen voor een passend antwoord op jouw vraag.