AI en ChatGPT toepassen in je werk? Schrijf je in voor de workshop en leer de basisprincipes! Meer informatie en inschrijven, klik hier.

Verbinding: de toekomst van de reiswereld

23 mei 2019

De toekomst van de reiswereld gaat om connecties maken. Een connectie met de reiziger maar ook de wereld om ons heen. Online personalisatie, duurzaam reizen en natuurlijk de invloed van technologie. Uitdagingen n kansen genoeg.
 

Let’s shape the Future of Travel

Tijdens de Travel Challenge 2019 heeft Frank Oostdam (Voorzitter/Directeur ANVR) de studenten op donderdag meegenomen in de reiswereld. In zijn presentatie: ‘Let’s shape the Future of Travel’ heeft hij een totaalbeeld geschetst van de reissector, maar ook vooruitgekeken.



Natuurlijk willen wij jullie deze informatie niet onthouden. In dit artikel krijg je meer inzicht in het toekomstbeeld van de reiswereld n gaan we verder in op het onderwerp personalisatie. n van de belangrijke pijlers die Frank heeft doorgesproken met de studenten vanmorgen.  
 

Het toverwoord "verbinding"

Als we het hebben over de toekomst van de reiswereld is verbinden het toverwoord. Zoals Frank vanmorgen aan de studenten heeft uitgelegd: "We gaan van transactie naar interactie en technologische ontwikkelingen zorgen ervoor dat de reiswereld zijn relatie met de klant opnieuw moet uitvinden." 

Waar je voorheen persoonlijk contact had met de reizigers wordt deze relatie steeds meer overgenomen door technologie. Des te belangrijker is het om echt een connectie te maken. Hoe kun je dit aanpakken als reisbedrijf? Ga aan de slag met online personalisatie! Dit zorgt niet alleen voor een betere verbinding met jouw reizigers, maar zorgt ook voor een echte beleving. 
 

Meer beleving = meer omzet

Wanneer je gepersonaliseerd communiceert en een echte connectie maakt met jouw reizigers vergroot je de beleving. En die beleving is belangrijk want die kan voor meer omzet zorgen. Niet voor niets gelooft 90% van de marketingprofessionals dat personalisatie het instrument van de toekomst is. Zo heeft onderzoeksbureau Smart Insights bijvoorbeeld aangetoond dat 48% van de consumenten significant meer spendeert als de beleving is gepersonaliseerd. Online personalisatie is dan ook een must, en dat vraagt om een personalisatiestrategie.

Helaas ligt hier geen kant en klare formule voor klaar, want deze is voor elk reisbedrijf anders. Al zijn vindbaarheid, bruikbaarheid, overreding en profilering wel de sleutelwoorden in de conversiepiramide. Een ding staat sowieso vast: je moet je doelgroep meteen zien te prikkelen en pakken, want hun aandacht is zeer beperkt. Wil je meer weten over online personalisatie? Klik hier om ons laatste nieuwsbericht over dit onderwerp te lezen. 
 



Beleving en purpose

Vergeet daarnaast niet om ook vanuit een beleving te communiceren en jouw bestaansreden en visie als reisbedrijf kenbaar te maken. Zoals Frank Oostdam vanmorgen aanhaalde: "Without purpose that is bigger than yourself you are more likely to serve only yourself." En dat is juist niet waar je naar om zoek bent als je een echte verbinding wilt maken. Let's shape the Future of Travel met connecties en beleving.
 

cta

Niet gevonden wat je zocht?

We helpen je graag verder

Neem contact met ons op en we zorgen voor een passend antwoord op jouw vraag.