AI en ChatGPT toepassen in je werk? Schrijf je in voor de workshop en leer de basisprincipes! Meer informatie en inschrijven, klik hier.

Vijf redenen waarom je vandaag nog moet investeren in je werknemers

11 sep 2018

Investeren in je medewerkers kent eigenlijk alleen maar voordelen: ze raken gemotiveerder, gaan efficinter werken en worden breder inzetbaar. Maar er zit ook een keerzijde aan: de angst dat je ze daardoor kwijtraakt. Geen zorgen, want uit onderzoek blijkt dat als je goed voor je medewerkers zorgt, ze juist blijven. Bijvoorbeeld door ze een opleiding aan te bieden. We geven je graag vijf belangrijke redenen om dit te doen.

1. Een grotere kans op het behouden van je medewerkers

Laten we meteen beginnen met de vraag die veel bedrijven bezighoudt: wat als je je medewerkers een opleiding laat volgen, en ze dan weggaan? Een nog interessantere vraag is: wat als ze blijven, en ze op een gegeven moment geen groei of uitdaging meer zien? Dan raken ze verveeld en dat is funest voor je bedrijf. Voor je het weet raffelen ze hun werk af en trekken ze collega’s mee in een negatieve spiraal. Dat wil je niet, en dus moet je dat zien te voorkomen. Door een opleiding leren ze nieuwe vaardigheden en wordt hun kennis n wereld vergroot. Dat zorgt ervoor dat ze (weer) worden uitgedaagd en langer bij je organisatie blijven.

 2. Meer kennis leidt tot efficinter werken

Meer kennis zorgt ook voor efficinter werken. Zo kan een cursus over samenwerken leiden tot een soepel werkproces. Of denk bijvoorbeeld aan een webinar over nieuwe interessante mogelijkheden in Office. Allemaal vaardigheden die ervoor zorgen dat werknemers sneller hun werk uitvoeren, met meer plezier en een hogere kwaliteit. Daar plukt je bedrijf hoe dan ook de vruchten van.

3. Employability: optimale inzetbaarheid

Employability staat voor optimale inzetbaarheid van je medewerkers. Hoe meer zij weten en kunnen, hoe breder ze inzetbaar zijn. Dat maakt je bedrijf een stuk flexibeler. En dat is altijd waardevol als er bijvoorbeeld iemand in het bedrijf tijdelijk uitvalt, of wanneer het plotseling op bepaalde vlakken extra druk is. Op die momenten kunnen medewerkers tijdelijk bijspringen waar nodig. Zo voelen zij zich extra betrokken en is het bedrijf uit de brand geholpen.

4. Altijd up-to-date

Met opleidingen en webinars blijven medewerkers altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Belangrijk, want die gaan snel. Van die nieuwe kennis profiteert de hele organisatie. Daarnaast zorgt het voor een sterkere concurrentiepositie.

5. Goed voor het imago

Investeren in de persoonlijke ontwikkeling van je medewerkers heeft ook een positief effect op je imago. Zo laat je namelijk zien dat je het belangrijk vindt om het beste uit je mensen te halen. Dit zal niet alleen een positieve uitwerking hebben op klanten, maar ook op potentiele medewerkers. Het uitzicht op het volgen van opleidingen en daarmee persoonlijke ontwikkeling is een extra stimulans om voor jouw bedrijf te kiezen.

Ben je benieuwd waar de sterktes en ontwikkelingsmogelijkheden van je medewerkers liggen?

Reiswerk biedt jullie een tool om dit inzichtelijk te maken: de Profiel Analyse. Deze vult de medewerker in 8 minuten in en geeft een gedetailleerd profiel van zijn of haar sterke punten en de aandachtspunten. Sowieso interessant om te weten, en het helpt bij het maken van een juiste keuze voor een opleiding. Meer informatie lees je hier.

 

Wat zijn de randvoorwaarden van een goede leercultuur?

We hebben in dit artikel aangegeven waarom investeren in je medewerkers zo belangrijk is. En uit onderzoek blijkt dat organisaties die zich volop bezighouden met kennisontwikkeling, succesvoller zijn. Het kan dan ook een behoorlijke voorsprong geven op de concurrentie. Ook al is het geen woord dat je in de Dikke van Dale tegenkomt, bijna iedereen weet wel wat er met ‘leercultuur’ wordt bedoeld. Steeds meer reisbedrijven zien immers ook het belang hiervan in, dat hun medewerkers blijven leren en zich ontwikkelen. Een leercultuur kan er bij elk bedrijf weer heel anders uitzien. Toch bestaan er wel randvoorwaarden om een goede leercultuur neer te zetten. Lees hier meer over de vijf kenmerken van een goede leercultuur.

Travel College

Het is voor veel medewerkers best een klus om met plezier te leren. Dit is ruim bekend vanuit de praktijk. Via Travel College kunnen alle medewerkers in de reisbranche online leren waar en wanneer het hun uitkomt. Dit maakt de stap om te gaan leren makkelijker. Door het uitgebreide aanbod e-learnings, webinars en essentials kunnen zij zich eenvoudig ontwikkelen in hun carrire maar ook op persoonlijk vlak. Kijk voor meer informatie en de mogelijkheden op onze Travel College pagina.

cta

Niet gevonden wat je zocht?

We helpen je graag verder

Neem contact met ons op en we zorgen voor een passend antwoord op jouw vraag.